2010. július 5.

Karamell fagyi, kicsit sósan:)


Emlékeimben az él, hogy nem szeretem a karamell fagyit különösképpen; azért is nem vettem évek óta, mert egy gombóc nem kedvemre való fagyiért nem adok ki 150-200 Ft-ot.
Tavaly Sajtkukac Niki posztolta a sós karamell fagyit, David Lebovitz receptjét; megkívántam, de akkor még kicsit féltem a sótól, hátha itthon majd nem akar senki enni belőle rajtam kívül. Jókaja bejegyzése viszont a legjobbkor jött az idén, az idő is jó volt, meg kedvem is volt hozzá, így rá 1-2 napra megcsináltam, és azóta is el vagyok ájulva tőle; szerintem ilyen finom fagyit még életemben nem ettem! Magába a végén belekeverendő karamellbe ugyan elfelejtettem sót szórni, de a többit tisztességesen (sőt kicsit többet is tettem bele, mint írva volt) belemértem, és mégsem lett sós ízű igazán, de remekül kihozta a karamella édes ízét, szóval CSÚCS!!!! Finom, krémes, mélyhűtőből kivéve is nagyon gyorsan feltalálja magát...dicsérjem még? akár egy hétig is tudnám:)

És be kell vallanom valamit: én ugyan az eredeti fagyimennyiség 2/3-ad részét készítettem el, de a karamellizált cukorból az egészet...és alig maradt belőle másnapra a fagyiba... Szerintem bárhol elfogy 10 dkg cukorból készítve is!

Hozzávalók az én kisebb tartályú fagyigépemhez, ahogy én csináltam:

A karamellizált cukorhoz (ez már az arányos mennyiség):

6 dkg cukor
egy csipet só (ez most kimaradt, de legközelebb feltétlenül beleteszem)

Megolvasztottam egy kis edényben a cukrot és amikor barnulni kezdett, kevergetés közben sötétebbre karamellizáltam. Ekkor kellett (volna) beleszórni a sót, és jó minőségű sütőpapírra önteni vékony rétegben, ez utóbbi meg is történt. Gyorsan kell dolgozni, mert nagyon hamar megkeményedik!

A fagyihoz:

3 dl (házi)tej
12 dkg cukor
3 dkg vaj
1 lapos teáskanál Himalaya só
2 dl tejszín
3 tojássárgája
1 teáskanál vaníliakivonat

Egy nagyobb lábosban a cukrot megolvasztottam, majd kavarás közben közepes barnára pirítottam. Beletettem a vajat, levettem a tűzről és addig kevertem, amíg már nem habzott intenzíven. Ráöntöttem óvatosan a tejet és a tejszínt - vigyááázat! nehogy megégesse magát valaki, főleg ezért kell a nagyobb lábos -, kisebb lángra tettem és időnként megkavarva feloldottam a kemény karamelles réteget.

Közben a tojássárgákat a vaníliával és egy evőkanál meleg tejjel (a lábosból) kézi habverővel jól kikevertem, ehhez öntöttem óvatosan még a meleg tejből, majd a hőkiegyenlítés után visszaöntöttem a lábosba, a már teljesen feloldódott karamellás tejhez. A sót is beleszórtam és addig kevergettem közepes lángon, míg kissé besűrűsödött, krémes állaga lett. Hideg vízbe tettem hűlni, majd egy éjszakára a hűtőben hagytam.

Másnap a fagyigépbe öntöttem, amikor készen volt, apróra tört maradék:)) karamella darabokat kevertem bele.

14 megjegyzés:

Bianka írta...

Atya ég de guszta ez a kép

Kiskukta írta...

hú, csorog a nyálam, én nagyon szeretem a karamellfagyit, lecsúszna pár gombóc!

Katarína írta...

Épp karamellfagyi receptet kerestem! Köszi :)

Moha írta...

Látom megint fagyit kell gyártanom:) Ez gyönyörű lett!

Ételek írta...

A héten biztosan kipróbálom. Köszönöm!

Sajtkukac írta...

Lebovitz receptjeiben még sosem csalódtam :-) örülök, hogy neked is bejött!!

Chef Viki írta...

Őrületes!!!

Ami írta...

Szívesen megkóstolnám :)

Névtelen írta...

Megcsináltam és leírhatatlanul finom lett! Nem találok szavakat, úgy ahogy van: tökéletes! Köszi a receptet:)))

Thrini írta...

Most ettem két karamelles cukorkát, de még lecsúszna 2-3 gombóc a fagyidból.

cricri írta...

Ha bejött a sós-édes kombináció, akkor próbáld ki a fagyit sósmogyoróval! Karamell, vanília, csoki, joghurt,gyümölcs, vagy akármi más fagyi (ízlésed és fantáziád + bátorságod szerint)lehet az alap. Ehhez keverj aprított sós mogyorót! Nagyon klassz íze lesz! Nemcsak az édes kontra sós hatás érvényesül így, de a krémes, lágy kontra ropogós, kemény is. Nekem nagyon bejön.

Kata írta...

Bianka, köszi:)

Kiskukta, elfogyott, ajánlom elkészíteni:)

Katarina, szerintem nem fogsz csalódni!

Moha, feltétlenül próbáld meg, biztosan szeretni fogjátok.

Ételek, szívesen, majd kíváncsi leszek a véleményedre.

Niki, köszi itt és most is!:)

Kata írta...

Ami, legközelebb szólok, jó?:)

Névtelen, örülök, hogy szóltál! az érdem leginkább D.Lebovitzé, mi többiek "csak" elkészítettük és megmutattuk:)

Thrini, rajta, neked ez elkészíteni nem okozhat problémát:)

Cricri, igen, nekem is bejött már máskor is ez a kombináció, igaz, akkor süteményben; ezért is voltam már az idén bátrabb, hogy kipróbáltam. Köszönöm az ötleteket, rajta leszek és beszámolok, ha elkészítem:)
(van is itthon pont sós mogyoró és nem rágcsálni vettem...)

JanuskieZ írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin