2008. augusztus 23.

Szilvalekváros - túrós kalács



25 dkg sima liszt, 12,5 dkg rétesliszt, 2 dkg élesztő, kb. 1,5 dl tej, 2 evőkanál cukor, pici só, 1 tojás, 1 evőkanál tejföl, 2,5 dkg margarin.


A tejet meglangyosítottam, pici cukrot tettem bele és az élesztőt, letakartam, felfuttattam. A liszteket összekevertem, hozzátettem az élesztőt, a cukrot, sót, a tojást és a tejfölt, dagasztókarral összedolgoztam, hozzátettem az olvasztott margarint és készre dagasztottam. Hagytam kelni.

Mikor megkelt, háromfelé vettem a tésztát, és kinyújtottam téglalap alakúra őket.


Töltelék: 25 dkg túrót kikevertem apróra vágott csokival, ízlés szerinti cukorral, vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal és kevés tejföllel.

Két tésztát ezzel a túrós töltelékkel kentem meg, a harmadikat pedig szilvalekvárral. Ezután összefontam, tetejét egész tojás és tej keverékével megkentem és előmelegített sütőben alsó-felső sütésen 200 fokon kb. 30 percet sütöttem.


/Forrás: Linne receptje az Nlc fórumról/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin