2008. október 10.

Moussaka - idén talán utoljára

Ez a harmadik verzió, amit az idén kipróbáltam. Egytől-egyig finomak voltak, talán csak azért próbálkozom, mert a változatosság gyönyörködtet.
Ja, és a függőség! Hát padlizsánfüggő is vagyok...
Ez a változat egy vega recept és az otthoni hozzávalók eredménye lett, valamint az a tény, hogy a gyerekem vitt belőle magának a koliba, és neki azért húst is kell ennie...



Hozzávalók
3 nagyobb padlizsán (kicsit több, mint 1 kg)
kb. 2 evőkanál olaj
50 dkg darált hús
só, bors
a paradicsomos szószhoz:
2 evőkanál olaj
1 nagyobb vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál csípős paprika
1 teáskanál morzsolt oregánó
1 teáskanál morzsolt bazsalikom
1 mokkáskanál fahéj
1 kis csomag petrezselyemzöld
60 dkg paradicsom
1 dl vörösbor
1 kávéskanál cukor

a besamelmártáshoz: 
1 púpozott evőkanál liszt
1 púpozott evőkanál vaj
6 dl tej
só, bors, frissen reszelt szerecsendió

Az olajon az apróra vágott vöröshagymát üvegesre pirítottam, beletettem a zúzott fokhagymát és a héjazott-apróra vágott paradicsomot, valamint a többi fűszert és hozzávalót. Jó sokáig főztem (legalább 1 órát), amíg egy finom fűszeres mártás lett belőle.

A felszeletelt padlizsánokat megkentem vékonyan olajjal, és teflonserpenyőben barnásra sütöttem mindkét oldalukat.

Kicsi olajon megpirítottam a húst, sóztam, borsoztam, készre sütöttem.

A besamelhez a vajat felolvasztottam, hozzátettem a lisztet, és habverővel habzásig kavartam, majd hozzáöntöttem a megmelegített tejet, sóztam borsoztam, szerecsendióztam, és kb. 5 percig főztem folyamatosan kevergetve. Amikor levettem a tűzről, hozzátettem 10 dkg reszelt sajtot.

Elővettem egy nagyobb tepsit, vékonyan kizsíroztam, az aljára öntöttem egy kis paradicsomszószt, erre tettem a fele padlizsánt, sóval és borssal megszórtam, erre tettem a húst és ráöntöttem a maradék paradicsomszószt. Erre került a maradék újabb padlizsánréteg fűszerezve és besamel mártás. 180 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem, amíg összepirultak az ízek.

Ez tipikusan az az étel, amelyik annál finomabb, minél többet áll elkészítés után.
Szerintem ez a változat nagyon finom lett, a paradicsommártás további ízeket adott hozzá. Ismétlés várható, de sajnos már nem az idén...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A husit mikor tetted hozzá???
Sziszi

Kata írta...

Bocsi...az első padlizsánréteg tetejére került a hús, mindjárt javítok:)

Kriszta írta...

Nyamm... Látod, a padlizsánban viszont egyetértünk ;-)

Kata írta...

Kriszta, szerintem sok mindent szeretek, néhány kivétel van csak, pl. az az ominózus spenót... (+salátaleves és -főzelék, sóskaszósz, most nem is jut hirtelen több az eszembe)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin