2008. október 17.

Padlizsános tészta




Próbálom kihasználni a szezont, amíg még hozzá lehet jutni ehhez a finom zöldséghez, szabadföldön termetthez, normális áron.
A Planétás kártyákat lapozgatva találtam meg ezt a variációt, ezt eddig még nem próbáltam. Az elején még sikerült betartani az ott írtakat, aztán szokás szerint kicsit elszabadultam az eredetitől. A végeredmény jó lett!

Hozzávalók:
60 dkg padlizsán, só, bors, 2 evőkanál citromlé
1 evőkanál olaj, 2 húsos paprika, 3 nagy paradicsom, 3 gerezd fokhagyma, őrölt szerecsendió, bors, só, csombor, 4 szál petrezselyemzöld
20 dkg tojásos széles metélt vagy 30 dkg durum spagetti

A padlizsánt meghámoztam, kisebb kockákra vágtam, és beletettem sós-borsos-citromleves vízbe, amíg előkészítettem a továbbiakat.
A paprikákat és a meghámozott paradicsomokat is kockákra vágtam, a fokhagymát összezúztam, a petrezselymet apróra szabdaltam.
A padlizsánt leszűrtem. 1 kanál olajon megpirítottam a padlizsánt, ment hozzá a paprika, a paradicsom, a fűszerek a zöld kivételével, valamint kellett még egy kis víz, és hagytam puhára párolódni.
Közben megfőztem a tésztát is.
A végén a zöldségragu 3/4 részét megturmixoltam (jó, ha egy kicsit rusztikus marad), rászórtam a petrezselymet, összekevertem a kifőtt tésztával. A tányéron megszórhatjuk kevés reszelt sajttal.

Az eredeti recept írt hozzá 20 dkg darált húst is, amit még megpirítva-főzve hozzá kellett volna tenni, de azt most kihagytam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin