2012. augusztus 13.

Francia cukkinikrémleves



A Zamat és illat blogon találtam, teljesen véletlenül, valami egészen mást keresgéltem a neten. És a másik véletlen, hogy pont volt itthon cukkiniből egy megtermett példány, tehát talán mégsem véletlen, hogy megtaláltam a hozzá való receptet is:))
A hozzávalókon nem, de az elkészítés módján kicsit változtattam, az én krémleves-főzési technikámat használtam. A végeredmény pedig nagyon-nagyon finom lett, valószínűleg még sokszor az asztalunkra kerül ez a leves! Trinity, köszönöm szépen a receptet!:)

Hozzávalók 4 személyre:

65 dkg cukkini (hámozva, kimagozva mérve)
3-4 gerezd fokhagyma
6-8 dl zöldségalaplé
1 csokor petrezselyemzöld
2 szál kakukkfű
1 tejszínes tömlős sajt (125 g)
frissen őrölt bors
2 evőkanál olívaolaj

A cukkiniből kis darabot félretettem, a többit kockára vágtam. Felhevített olajon néhány perc alatt átsütöttem a darabokat. Sóztam, borsoztam, átforgattam a vékonyra szeletelt fokhagymával, és felöntöttem kb. 2 dl vízzel. Beleszórtam az aprított petrezselyem felét, és lefedve megpuhítottam a cukkinit. Belenyomtam a sajtkrémet, és botmixerrel pépesítettem az egészet. Felengedtem a zöldségalaplével, felforraltam, utánaízesítettem sóval és borssal, és beletettem a maradék aprított petrezselymet, valamint a kakukkfű leveleit. Még pár percig csendesen főztem.
Eközben meghagyott cukkinit vékonyra szeleteltem, picit sóztam, majd a keletkezett levét papírtörlőn leitatva, kevéske olajjal kikent serpenyőben pirosra sütöttem. Ez lett a dísze a levesnek.

Próbáljátok ki, érdemes!

1 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon jól hangzik, tuti finom, viszem is a receptet! :) Úgyis cukkini túltengésben "szenvedünk"! :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin