2010. április 12.

Legényfogó - családi recept új köntösben


Na ez az a süti, amit egészen kicsi koromtól kezdve ismerek, ugyanúgy készítette nagymamám és édesanyám is. Az eredeti receptet csak annyiban változtattam, hogy vaníliás cukor helyett vanília kivonatot tettem bele, valamint a formáját csinosítottam; egyszerű korongok helyett cakkos kiszúróval formáztam meg. Ha valaki végképpen nem akarja zsírral készíteni, akkor 25 dkg vajjal helyettesíthető, de zsírral az igazi!

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
20 dkg zsír(!)
25 dkg kristálycukor
2 egész tojás
1 zacskó sütőpor
1 teáskanál vanília kivonat vagy 1 csomag vaníliás cukor
2 lapos evőkanál kakaópor
csipet só

A lisztet, a cukrot, a sütőport és a sót összekevertem, a zsírral összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojásokat és a vaníliát, összedolgoztam. Két részre osztottam, az egyikhez hozzágyúrtam a kakaóport, fél órára hűtőbe tettem.
Lisztezett deszkán külön-külön mindkét gombócot fél cm vastagra kinyújtottam, kiszaggattam, sütőpapíros tepsire tettem. 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 12-15 perc alatt sültek meg.

Amikor kihűltek, 2-2 különböző színű korongot savanykás lekvárral összeragasztottam.

És hogy mitől legényfogó? hát ez sosem derült ki igazán, de családi legendák szerint az anyák mindig megsütötték, ha a lányok számára férjnek alkalmas fiú tűnt fel a láthatáron :)


11 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

Livi írta...

Hű de régen sütöttem már...:) Nagyon szépek lettek!

Ami írta...

Jól néz ki, nagyon!:) Úgy beleharapnék...

Belly írta...

Én is nagyon beleharapnék,szeretem az ilyen sütiket!
Pedig nem vagyok legény........:-)

Andi írta...

Ilyet a nagyi is készített...nagyon jól néznek ki!

Thrini írta...

Ezt a sütit imádom!!!!!

Kata írta...

Köszönöm mindannyiótoknak:)

Gizi írta...

Nagyon guszta!!!Az én anyukám is sokat sütött ilyen finomságot és mindig zsírral, mert attól lesz finom omlós a tészta.

Kata írta...

Gizi, köszi, egyetértek:)

Raindrop írta...

Ha ez igazi nagyi recept, akkor a zsíros változatot elmentettem. Ezeket betegesen gyűjtöm! :D
Ennél finomabbak nincsenek!

Kata írta...

Raindrop, ez pontosan az, aminek mondod, ezt örököltem a nagyiktól! Mondjuk nem csak az én mamám sütötte, hanem sok másé is (régen nem volt ennyiféle recept, mint manapság), de ezeket szoktam a családi receptek közé sorolni.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin