2010. június 24.

VKF XXXV. - Összefoglaló 2. és staféta átadás!





Mindenkitől bocsánatot kérek, aki várta tegnap az összefoglaló következő részét, de olyan minősíthetetlen volt az internetünk, hogy nem haladtam vele előző este, nappal pedig ezer más dolog volt, így maradt a tegnap éjszaka...de most már itt van:)

Fakanál Éva úgy gondolta, hogy költözés közben az étel elkészítése grillezéssel a legkisebb macera. Összerakták a ház kertjében a tárcsát és ott sütöttek finom falatokat. Receptet nem hozott, de profi fotókkal támasztotta alá a sütés hangulatát; én megéreztem még az illatokat is:)









Az Ízes kalandok gazdája, Tündér sem tudott szabadban tüzet rakni, de feltalálta magát és grillserpenyőben sütött ételeket, amik megszólalásig hasonlítanak a rácson sütött ennivalókra. Én egyébként is gyönyörködni szoktam a csodás fotókban, amik nála készülnek, most sem adta alább!
Tündér erre az alkalomra VKF grilltálat készített nekünk: grillezett marhahúsos nyársakat, kakukkfüves grillezett hagyma salátát, grillezett zöldségeket, mellé pedig juhtúrós öntetet kaptunk. Én mindenből szívesen ettem volna, gondolom, nem lettem volna egyedül…


Jucy írta talán egyedül, hogy ő már abban a pillanatban tudta, hogy mit készít, amikor elolvasta a kiírást. Azt hiszem, igazán kihívás jó kürtőskalácsot sütni, nekem még nem sikerült; Jucy faszénparázs felett sütötte, meg is lett az eredménye, tessék nézni a képet!




Edith, a Kalandok a konyhában blog szerzője a náluk honos miccs receptjét hozta, ráadásul az étel történetét és egy rövid értekezést a benne lévő húsok összetételéről és a fűszerezéséről is. Érdemes elolvasni, sok mindent tudunk meg ezekről a kis húsrudakról . Arab kenyérbe csomagolva látjuk a fényképen, nagyon étvágygerjesztő! Mi ki fogjuk próbálni a nyáron, pontos recepttel biztosan nem nehéz nekivágni.



„Kell egy recept” hirdeti Mandy a blogja tetején; meg is találta, Gordon Ramsay húspogácsáját készítette el, ráadásul hanburgerzsömlét is gyártott hozzá saját kezűleg, nagyon jól mutat a fényképen. Ezzel piknikeztek párjával a meccs előtt, a kajára biztosan nem volt panasz:)













Bianka, a „konyhafőnök” rendkívüli energiákkal rendelkezik, mindig van ideje valamilyen finomságot készíteni, és ezeket a Kiskonyhám ízei égisze alatt meg is osztja velünk. A kiírásra is húst klopfolt, fűszerezett, pácolt és sütött, a végeredmény a fényképen nagyon meggyőző. Fokhagymás csirke és tarja borzolja a nyálmirigyünket, visszautasíthatatlan ajánlat!



Kiskukta, a gyönyörű torták mestere most finom köreteket készített nekünk asztali grilljén: cukkinis kenyérlepényeket és lapcsánkát. A kenyérlepények nála asztali grillen sültek, kíváncsi lennék, hogy faszénparázson milyen íze lehet , ki is fogom próbálni. A lapcsánkát pedig olajban sütve ismertem eddig, mennyivel egészségesebb, ha grillen sütjük!



Annie, a Lightkonyhában könnyű, egészséges ételeket főz. A grillezést jónak tartja, mert az ilyen módon készült ételekből végre jóllakhat az is, aki fogyókúrázik. Ennek a jegyében készített indonéz grillezett csirkemellet mogyorós szósszal és paprikasalátával. Azért nem volt egyszerű a feladat, mert mindezt úgy kellett elkészíteni, hogy ne tartalmazzon sok kalóriát, de megoldotta a feladatot. Aki kíváncsi, hogy tette, nézze meg, érdemes!


Lúdanyó egy nagyon izgalmas, különleges étellel pályázott, tex-mex rablóhússal, aminek az egyik fűszere a kakaó. Emlékszem, jó 3 évvel ezelőtt Chili&Vanilia (a VKF hazai meghonosítója, hátha valaki nem tudja...) blogján a kakaóval fűszerezett karfiol mekkora port vert fel, most pedig Lúdanyó a húsra szórta rá. Szerintem bátran ki lehet próbálni, én bízom az ő ízlésében!


Moes a Narancskonyhában megtisztelt azzal, hogy több kihagyott forduló után ismét benevezett, és citromos csirkemellet grillezett, mangóchutney-val körítve. Pechjére a család nem tudott vele lakomázni, így kénytelen volt egy nagyobb adagot bevállalni – egy ilyen ételre én is feláldoztam volna magamat.




Narancslekvár konyhájában is grillserpenyő izzott a tűzhelyen. Salsa, a konyha tulajdonosa csirkekebabot sütött és káposztasalátát rittyentett mellé; biztos vagyok benne, hogy finomat vacsoráztak belőle.




Nem piskóta sült Strawberrynél – aki szintén újonc a VKF-en -, hanem mézes-mázos grill oldalas, mi mással körítve, mint amerikai káposztasalátával. Megtisztelő, hogy megosztja velünk az oldalas titkos receptjét, amit pótapukájától tanult. Régebben mi is ettünk ehhez hasonló sültet, a leírást olvasva elindult a nyálelválasztásom...



Nokedli majdnem megfeledkezett az időjárás miatt a kiírásról, de szerencsére azért az utolsó pillanatban eszébe jutott a dolog. Sütőben készített keletiesen fűszerezett fasírtokat, amiket majd szabadtűzön is lehet reprodukálni. Remélem, lesz alkalom és jó idő hozzá!





Sajtkukac Niki is arról számol be, hogy péntek esténként az erkélyen körbeülik a raclette sütőt és ráérősen sütögetnek. Most éppen chilis-petrezselymes csirkemell készült baconcsíkokba tekerve. A fotó alapján nagyon vonzónak tűnik, úgyhogy személyesen is utána kell járjak a dolognak feltétlenül:) Természetesen saláta is készült, coleslaw , azaz káposztasaláta; úgy látom, népszerű ez a saláta a grillezők körében, igaz, kicsit mindenki másképp csinálja.

Süssünk, főzzünk valamit! Jutka olyan guszta csülkös körömpörköltet főzött bográcsban, hogy bárki megirigyelheti; ott a recept, úgyhogy aki akarja, megpróbálhatja utánozni. Szerintem érdemes, de csak annak, aki nem fogyókúrázik.



Duende alaposan kiengedte a szellemet a fazékból! Hihetetlen precizitással és gondossággal készített hely és tűz híján kiegészítő ételeket a grillezéshez, amit nem győzök megköszönni neki. Még felsorolni is nehéz, mennyi minden főtt a boszorkánykonyhában: 2 féle diómártás, sima, zöldfűszeres és paradicsomos majonézmártás, uborka- és hagymamártás, vörös mártás, valamint 2 igazán jól kinéző fűszervaj maradt a végére. Mindezt pedig megkoronázta csodálatos fényképekkel… Érdemes alaposan átbogarászni a bejegyzést, biztosan találunk benne újdonságot a következő sütögetéshez.

Szepyke a Szépségtárból most sem jött zavarba annak ellenére, hogy nincs olyan hely körülötte, ahol szabadtéren sütögethetne. Elővette a vaslapot a konyhaszekrényből és grillezett rajta újkrumplit. Köretként vagy magában egy mártogatóssal finom étek.











Van még új debütáló blog a VKF-en: Tálaló. Neki is testhez álló volt a feladat, ezért nem sokat gondolkozott, bátran nekivágott; jól tette! Az étel, ami elkészült tárcsán, tiszta színorgia: csirkehús darabok sültek 7 féle zöldséggel, remek egyveleg született. És ez még nem minden, mert sültpaprika saláta is készült, ráadásul egy olyan változata, amit én még nem ismertem. Lehet, hogy nem én vagyok az egyetlen?


Gabah, a Tavola in Piazza tulajdonosa is úgy gondolta, hogy ne maradjon ki a jóból, ezért ő is tüzet rakott. Sütött fokhagymás-chilis csirkeszárnyakat és zöldfűszeres-fehérboros csirkenyársakat. Ez utóbbi tetejére kreált egy uborkás-olajbogyós keveréket, nálam bekerült a kipróbálandók listájára húsostól-mindenestől. Van fotó a kész ételekről, de valamiért nálam a prímet a picilány keze viszi, amiben egy lerágott csirkecsontot tart - nézzétek meg a bejegyzésben, nagyon cuki:)

Vesta bejegyzését olvasva teljesen elérzékenyültem, amikor megírta, hogy komolyan vette a felhívást a tűzrakásra, és direkt az én kedvemért előásták az öntöttvas sütőlapot a garázs mélyéről; egyből a szívembe zártam őket:) Rendkívül ötletes pulykanyársat készítettek, hozzá pedig egy mustármártást. Biztosan bárki sikert aratna vele egy vendégség alkalmával.











Nem volt véletlen, hogy a szabadtéri sütés-főzés volt a feladat, mert nálunk otthon sokszor kerül elő a bogrács, a tárcsa, de nem hagyjuk sokáig parlagon a grillsütőnket sem. Az idén azért még mi sem vittük túlzásba, de nem ez volt az első alkalom. Egyszerű ételek kerültek terítékre, csirkecombot és mellet pácoltunk és sütöttünk, salátával és sütőben sült újkrumplival ettük.
És voltunk főzőversenyen is, néhány fotóval számoltam be róla.

És itt a vége, fuss el véle…………..Sedith! Ő kapja tőlem a stafétát, kívánok neki jó munkát!

Nektek, közreműködőknek köszönöm a lelkesedéseteket, remélem, tetszett az összefoglaló is; használjátok kedvetekre, van még néhány hónapunk, ameddig (reméljük) még élvezhetjük a szabadtéri sütést-főzést:)

18 megjegyzés:

Annie írta...

Kedves Kata! Köszönjük a kihívást és a kedves méltatást!

Kiskukta írta...

Nagyon jó kis forduló volt! Élvezet volt rá készülni!
Sedithnek gratula a stafétához!

Bianka írta...

Köszönjük. Egy nagyon jó feladatnak egy tökéletes összefoglalóját olvashatjuk. Csodás

ORsi írta...

kedves kata, élvezettel olvastam a beszámolódat. a hétvégére olyan jó idöt jósolnak, hogy lesz is alkalmunk kipróbálni egyik-másik receptet, úgyhogy nagyon jó idözítés volt.

én is küldtem egy receptem, de nem láttam most a felsorolások között. bár az is lehet, hogy vak vagyok ilyen korán reggel;-)

Chef Viki írta...

Remek forduló remek receptekkel!

Szuper összefoglaló lett!

Net? Valami lehetett a légkörben, tanúsítom :-(

jókaja írta...

Köszönet a felvállalt munkáért és mindenkinek a sok jó receptért!
Nem lesz könnyű Edith dolga ennyi forduló után új témát találnia - de biztos megoldja :-)

sedith írta...

Kata!!!! Eldobom az agyam! Én??? :):):) Köszönöm!:)
Hát az biztos, hogy nem lesz könnyű dolgom. Jesszusom, mit is fogok majd kitalálni???
Mindenesetre, vasárnap előtt nem tudok előrukkolni az új témával, de hátha ezen a hétvégén megszáll az ihlet!:)
Kiskukta, Gábor köszönöm!:)

Gabah írta...

Katatündér! Olyan aranyos vagy! Anna pusszant! :-)
Köszönjük az összefoglalót, ügyes voltál!

Garffyka írta...

Kata, a beszámolók szuperek lettek! Kívülállóként (sajnos nem sikerült neveznem :( is élvezet volt olvasni, böngészni.
Sedith, várom, hogy mit súg a múzsa :)

Tündér írta...

Kata!Köszönjük ezt a frappáns összefoglalót és persze a kiírást is!:) csak annyit mondok: hajrá Sedith!!;)

Alíz, Erdélyből írta...

Köszönöm a lényegre törő tartalmas és érdekes beszámolókat. Ugyanakkor gratulálok a staféta-átadáshoz, Sedith a legjobb választás volt. Igy egy kicsit Erdély földjén is pattog a VKF! "magas labdája". :) Az Erdélyi Konyha szerkesztő csapatának a nevében is köszönöm, hogy földinknek dobtad a labdát. :)

Kata írta...

Köszönöm szépen a gratulációkat! jó receptekkel, szép fotókkal könnyű volt, úgyhogy az elismerés nagy részben benneteket illet:)

ORsi, benne vagy, de éjszaka a Wordpress nem működött, csak a már elmentett oldal linket tudtam használni, mindjárt beteszem s fényképet is, mert most már bejött az oldalad:)

Edit, vigyázz, kész, tűz!:) kívánok neked jó munkát!

Viki, igen a net, akkor nálad is...és tegnap éjjel sem volt a helyzet magaslatán:(

Gabah, Anna puszijait elfogadom, leginkább meggyúrogatnám a picilányt...olyan cuki az a kacsó a fotón!!

Alíz, igen, szerintem is jó választás Edit;) de tudod, ő mint EMBER érdemelte ki a stafétát!

Nem lesz könnyű dolga, de annyi gasztrotéma van, nekem is volt még ötletem ezen kívül is...biztosan valami klassz dolgot fog kiötölni, ahogy ismerem:)

duende írta...

Gratulálok Kata! Nagyon jó volt a téma is, az összefoglaló is!
Élmény volt, köszönöm a játékot!:)

Jade írta...

Kata, ezt is elmeny volt olvasni. Annyi jo otlet gyult ide, egy helyre! Lesz mit kiprobalni...
Edith, gratulalok!

Felhőlány írta...

Kata!
Köszönjük szépen a remek témát és a fantasztikus összefoglalókat! :)
Élvezet volt játszani és ismét sok-sok klassz recepttel bővült a recepttáram! :)

Kata írta...

Duende, Judith, Felhőlány, köszönöm nektek is! Nekem is élmény volt veletek együtt dolgozni:)

Vesta írta...

Szintén köszönöm a fordulót, rengeteg kedvemre való ötletet,receptet találtam!

Kata írta...

Vesta, örülök neki!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin