2010. április 7.

Túrós brownie


Ez volt a desszert a szülinapi vacsorán. Aznap délelőtt kinyitottam a legújabb csokis könyvemet és elkezdtem lapozgatni. Volt 2-3 esélyes benne (ugye amihez minden van itthon és nem kell nagy faksznit csinálni vele), ez maradt. Derengett valami, mintha láttam volna valahol valami ilyesmit, de siettem, hozzákezdtem elkészíteni. Bárcsak inkább kicsit kutakodtam volna, mert akkor megtaláltam volna Piszkénél azokat a tanácsokat, amiket ezzel a sütivel kapcsolatban írt, mert én ugyanazt választottam. Akkor valószínűleg nem abba a tepsibe teszem, amibe végül került és sokkal kevesebbet vacakoltam volna vele. Ugyan csak 2x2 cm-rel volt nagyobb az én tepsim, mint amit írtak, de inkább valamivel kisebbe kellett volna, amit Piszke le is írt vele kapcsolatban.

Ettől függetlenül a sütemény isteni finom, ráadásul magasabb lett még így is, mint amennyire az összerakása alapján gondoltam. Ha valaki mégis megpróbálja a 20x20-as tepsibe tenni, akkor kiskanállal adagolva, türelmesen meg lehet csinálni. Én azért legközelebb egy kicsivel kisebbet fogok választani...

A hozzávalóknál annyi módosítás történt, hogy 5 dekával több túró került bele, mert hát mit csináltam volna a maradékkal, ami egy csomagból maradt volna:) A diót meg kihagytam belőle, mert a célszemély nem kifejezettem kedveli.

Hozzávalók:

25 dkg túró
1 mokkáskanál vaníliaaroma
3 dkg cukor

10 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
csipet só
2 tojás
17 dkg cukor
10 dkg vaj
3 evőkanál kakaópor
(5 dkg durvára vágott dió)

A mázhoz:

1 púpos evőkanál porcukor
1 púpos evőkanál kakaópor
3 evőkanál víz
3 evőkanál olaj

A kiválasztott tepsit kizsíroztam, kiliszteztem, de lehet sütőpapírt is tenni bele.
A túrót összekevertem a 3 dkg cukorral és a vaníliával, félretettem. A lisztet egy másik kisebb tálban a sóval és a sütőporral elegyítettem (ide került volna a dió is). A vajat és a kakaót egy kisebb lábosban kicsi lángon folyamatos keverés közben összemelegítettem.

A tojásokat a 17 dkg cukorral addig vertem a robotgéppel, amíg kifehéredett. Hozzátettem a kakaós vajat, majd a lisztes elegyet is, összekevertem.
A tepsibe kanalaztam a fele kakaós tésztát. Rákanalaztam a túrós masszát, majd erre került a maradék kakaós tészta.
Előmelegített 180 fokos alsó-felső sütésen 40 percig sütöttem, de elég lett volna 35 perc is a 22x22-es tepsimben. Ha kisebb a tepsi, akkor nyilván valamivel több idő fog kelleni.

A mázhoz az aktuális kedvenc receptemet alkalmaztam. Összekevertem a cukrot a kakaóval és a vízzel, felmelegítettem, kanalanként hozzáadtam az olajat, majd a sütemény tetején elosztottam. (Persze akár olvasztott étcsokit is lehetne rátenni, az is nagyon finom!)

16 kocka lett a süteményből, és miután ketten voltunk itthon, észrevehettük, hogy napról napra finomabb lett - egészen a 3. napig:)

20 megjegyzés:

egycsipet írta...

Ez csoda jól néz ki! Boci-brownie. :))

Bianka írta...

Mennyei csoda. El is mentem köszi :)

Ami írta...

Brownie imádó vagyok, és teljesen levettél a lábamról... Ezt a receptet is ki fogom próbálni.
Nyami-nyami

Piszke írta...

Annyira meggyőző képek vannak ebben a szakácskönyvben, és a receptek is jók, de szinte mindegyiknél kell valamit igazítani...legutóbb egy csokis zabpelyhes kekszet csináltam belőle, szuper lett, de köze nem volt ahhoz a látványhoz, ami a szakácskönyv fotóján díszelgett :))

Kata írta...

Csipet, ez a boci-brownie tetszik!:)

Bianka, Ami, szívesen!

Piszke, nekem még ez volt az első, amit elkészítettem, eddig csak nyálcsorogtam... Az viszont biztos, hogy ez a süti sem így néz ki a képen, mint az enyém vagy a tied, legalább dupla olyan magasnak tűnik, és a színe is egészen más. Mindegy, mert az eredmény ezért jó lett, hála a háziasszonyok kreativitásának:)
/Más: Piszke megtennéd és visszanéznél, a kacsás posztnál lenne egy kérdésem hozzád./

Chef Viki írta...

Abszolút bevállalnám :-)))

Szuperjól néz ki!

Andi írta...

Én is bevállalnám. Annyira jól néz ki!!!

Andi/cuki írta...

Nagyon tetszik nekem is:-))

Tündér írta...

Hűha, nagyon guszta lett! Megjegyzem magamnak! (Na ez nem fenyegetés:)

Névtelen írta...

It appears to be distinct, it hangs various, and also you probably have extra fat in locations you in no way knew
existed before.

Feel free to surf to my web page; dumbbells for sale

Névtelen írta...

Both equally assistance the adult females within their quest for overall health and exercise.


Take a look at my website :: primary

Névtelen írta...

They ensure the greatest level of top quality and performance offering
the prospects assured satisfaction.

My homepage :: please click the up coming article

Névtelen írta...

That is the dilemma that most individuals seem to have on their brain.


Here is my web page; bowflex selecttech 552

Névtelen írta...

But exercise bands are fairly diverse from these house fitness centers.



My page; http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/reviewing-bowflex-selectt...

Névtelen írta...

Also barbell incline and dumbbell bench pressing
much too.

my homepage: http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/

Névtelen írta...

It is possible to execute above fifty diverse workouts on this machine.



Here is my homepage: http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/

Névtelen írta...

Nonetheless, creating a home fitness center is not normally great news.


My webpage: bowflex selecttech 552 adjustable dumbbells pair

Névtelen írta...

With about 70 work outs out there, you shall by no
means run outside of solutions to construct on your own up how you'd like.

Also visit my web-site - adjustable dumbbells

Névtelen írta...

The down sides of equally the freestyle and wall exercises is there is no
helpful solution to measure your energy gains.


Also visit my weblog :: simply click the following post

Névtelen írta...

It can be important that you simply are familiar with numerous treadmill products prior to deciding to come up with a closing decision to order.


my website - bowflex selecttech 552 dumbbells review

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin