2010. május 9.

Halfilé szószban petrezselymes tésztával


A héten megjelent a Kifőztük 3. száma, benne megint sok-sok új, izgalmas recepttel. Mivel mi otthon nagyon szeretjük a halat, ebben a számban is van egy halas receptem. A kiadvány címlapja az oldalsávon megtalálható, ráklikkelve arra az oldalra juttok, ahonnan a kiadvány a szokott módon letölthető.

Amit most posztolok, az még az előző számban jelent meg. Nekünk nagyon ízlett, aki még nem készítette el, annak melegen ajánlom:) Egyébként akinek még ez a 2. vagy akár az 1. szám nincs meg a gépén, az oldalról ezeket is lehet még pótolni.

Hozzávalók 4 személyre:

60 dkg halfilé (nálunk harcsa volt)

bors
petrezselyemzöld
chilipaprika ízlés szerint
½ citrom leve
3 dl tejszín
kevés liszt a szóráshoz
2 evőkanál olaj a sütéshez

35-40 dkg szélesmetélt
5 dkg vaj

bors
1+1 csokor petrezselyemzöld
1 citrom reszelt héja

Ízesítők: 1 kis marék szárított paradicsom vagy 1 evőkanál paradicsompüré vagy 1 evőkanál mustár

A halfilé szeleteket meglocsoltam citromlével, állni hagytam kb. fél órát. A petrezselymet és a paradicsomot (mivel azt használtam) felvágtam.
Az olajat egy széles serpenyőben felforrósítottam, közben a halat megsóztam, megborsoztam, megszórtam kevés liszttel mindkét oldalát. Betettem a serpenyőbe, oldalanként 2-3 perc alatt átsütöttem. Mellétettem valamelyik ízesítőt (én a paradicsomot), kevertem néhányat rajta, majd ráöntöttem a tejszínt, kis lángra tettem. Pici sót, borsot és chilipaprikát szórtam a szószba, lefedtem és 10-15 perc alatt kis lángon készre főztem.




Ha van időtök és kedvetek, gyúrjatok hozzá otthon tésztát a következő leírás szerint, ha nem, a bolti is megteszi.

Ha a boltit választom, a szélesmetéltet a zacskón levő utasítás alapján megfőzöm, leszűröm. Közben egy serpenyőben vajat olvasztok, egy citrom héját belereszelek, valamint szórok bele petrezselyemzöldet is. A leszűrt tésztát beleteszem, átrázogatom, frissen őrölt borsot és petrezselyemzöldet szórok rá.

Petrezselymes szélesmetélt nyújtással készítve

Hozzávalók személyenként:

10 dkg finomliszt
1 közepes tojás
1 evőkanál olaj
apróra vágott petrezselyemzöld (szárítottat használtam)
pici só
kevés víz

A tálaláshoz:

vaj vagy olaj
kevés petrezselyemzöld

Ha van aprítógépünk, a tésztát annak segítségével is összekeverhetjük; ezt a trükköt néhány éve egy fórumon olvastam, pillanatok alatt kész így a tészta, de nyújtótáblán hagyományosan is összegyúrhatjuk a tésztát.

Hagyományosan: A lisztet a nyújtótáblára mérem, közepén lyukat képzek, beleütöm a tojásokat, hozzáteszem a sót és az olajat, kézzel összegyúrom. Kellhet hozzá még némi víz is, hogy ruganyos tésztát kapjak.

Aprítóval: a tojásokat a gép tartályába ütöm, hozzáöntöm az olajat, a sót, a petrezselyemzöldet, néhány másodperc alatt összedolgoztatom. Belemérem a lisztet is, újabb néhány másodperc múlva kicsit morzsás állagúan rendelkezésemre is áll a tészta, tehetem a nyújtótáblára.



Bevizezem a kezemet és összegyúrom. Itt is érvényes az előzőleg írt dolog, miszerint kellhet még egy kicsi víz, de vigyázzunk, nehogy túl puha legyen a tészta, mert akkor ugyan könnyű kinyújtani, de főzés után mállós állaga lesz.



A kész tésztát folpackkal becsomagolom, hagyom minimum fél órát pihenni. Akinek van tésztagépe - nekem sajnos nincs -, a szokásos módon járjon el vele, én a következők szerint csinálom.

Amikor hozzákezdek, a tésztát kisebb gombócokra osztom, így könnyebb lesz vele bánni. Én fél adagot készítettem, azt három felé osztottam. Egyet elöl hagytam, a többit visszacsomagoltam , nehogy kiszáradjanak!

A gombócot az enyhén lisztezett nyújtótábla közepére teszem és középről kifelé kezdem nyújtani. Az elején kicsit nehezebben indul, később gyorsabban nyúlik, vékonyodik. A szabály, hogy sosem szabad csak a szélén nyújtani, mindig középről indul a nyújtófa, lehetőleg egyenletes nyomással halad kifelé. Időnként újra kell lisztezni a tészta tetejét és a deszkát is. Akkor jó, ha a tésztát fény felé tartva kicsit átlátszó lesz. Akkor késsel metéltnek szabom, pici liszttel megszórom, konyharuhára teszem szikkadni.




Ugyanígy járok el a többi gombóccal is.

A főzéshez nagy lábosba vizet forralok, sót szórok bele, kb. 2 perc alatt megfőzöm, leszűröm. Olvasztott petrezselymes vajra szedem, óvatosan összerázom.

7 megjegyzés:

Livi írta...

Csúcs recept! Sajnos nem szeretjük a halat...:( Pedig nagyon gusztusos. A metélt készítés pedig... LE A KALAPPAL :)

Bianka írta...

Ez igen, de kár, hogy már ebédeltem, mert remek kaja és még lett volna hal is. Na jó tésztát, már nem készítettem volna :)
Nagyon ügyes vagy

Daisy írta...

A házi tészta ízét ismerem, érdemes nekiállni, csak ezt mondhatom. Aki nem evett még ilyet, nem tudja miről maradt le.
A tészta és hús vagy hal kombináció viszont nekem kicsit idegen. Sok helyen olvastam már, tudom, hogy nem egyedi dolog, és még is. A szószos ételekhez én mindég rizst vagy krokettet szoktam adni.
Ez kicsit ellent mond az egyébként bevállalós, kíváncsi gasztrotermészetemnek.

Gizi írta...

Szuper recept, és nagyon guszta!!! Szeretem a halat és kifogom próbálni, sőt még a tésztát is elkészítem hozzá. Nekem van tésztagépem, csak ritkán használom, de most azzal fogom csinálni, mert nagyon fájnak a kezeim.:)

Tündér írta...

Nagy kedvencem ez arecepted! A tésztának külön örülök!

Kata írta...

Livi, köszönöm:) ha egyébként tetszik a recept, a halat váltsd ki nyugodtan csirkemell filével. Általában ez a 2 hozzávaló simán helyettesíthető egymással.

Bianka, tésztát én sem régóta készítek - és csak kivételes alkamakkor... Van még időd a korodból kifolyólag bőven, hogy rászánd magadat, de ha lesz tésztagéped, akkor könnyebb.

Daisy, szerintem ízlés dolga. Nálam sem ez a szokásos, de érdemes volt kipróbálni, nekünk bejött, már többedszeri alkalommal.

Gizi köszi:) ha lenne gépem, biztosan többször elővenném, mert megéri kicsit fáradni a házitészta elkészítésével, és tuti nem kezdenék nyújtogatni helyette.

Kata írta...

Tündér, köszi:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin