2010. május 25.

Morzsás-zöldfűszeres gomba


Ez a recept a Kifőztük újság 2. számában jelent meg, amely még letölthető innen, a másik két számmal együtt. Akinek még nincs meg, higgye el, érdemes! Ingyenes és sok jó, kipróbált receptet tartalmaznak.

Ez egy egyszerű, bármelyik évszakban elkészíthető étel, igazán finommá a zöldfűszeres morzsa teszi.

Hozzávalók 4 személyre:

1 kg csiperkegomba
2 szikkadt zsemle vagy ennek megfelelő mennyiségű kenyér
10 dkg reszelt sajt
(olíva)olaj
1 nagy csokor friss vagy 1 lapos evőkanál szárított petrezselyemzöld
2 szál friss vagy 1 teáskanál szárított rozmaring
néhány szál friss vagy 1 teáskanál szárított kakukkfű

frissen őrölt bors

a körethez:

4 nagy krumpli tetszőleges hasábokra vágva

bors
csípős pirospaprika
olaj

Először is kerestem 2 olyan tepsit vagy jénai edényt, amelyik elfért egymás mellett a sütőben. A gombának elég egy kisebb méretű, a krumplihoz érdemes a lehető legnagyobbat választani, ami mellé fér.

A zöldfűszereket apróra vágtam, a zsemléket aprítógépben (de kézzel is lehet) durvára morzsásítottam. Az apróbb gombákat egyben hagytam, a nagyokat 4-6 felé daraboltam.

A főzést a körettel kezdtem. Vizet forraltam, sót szórtam bele, a krumplit 8-10 percig főztem. Puhuljon, de ne essen szét! Mikor készen volt, egy sütőpapírral bélelt tepsi alján elterítettem, sóztam, borsoztam, szórtam rá egy kis (csípős) pirospaprikát is. Összeráztam, 200-220 fokos sütőbe tettem, időnként megrázogattam.

Közben felforrósított olajon teflonos serpenyőben a gombát részletekben – egyszerre annyit, amennyi egy sorban kényelmesen elfért az edényben – átsütöttem minden oldalukon. Egy kisebb tepsibe öntöttem az olajával együtt, ekkor sóztam, borsoztam.
A serpenyőbe megint olajat forrósítottam, a fűszereket néhány kavarással megfuttattam benne, hozzátettem a morzsát, pár percig pirítottam benne, kicsi sóval, borssal ízesítettem. Mikor készen volt, a gomba tetején elosztottam, rászórtam a sajtot. Betettem a sütőbe a krumpli mellé sülni.

A gombának kb. 20 perc kell a sütőben, a krumplinak nagyjából 35-40 perc, így nagy eséllyel együtt lesz készen a főétel és a köret.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon jól hangzik és guszta

Ami írta...

Imádom a gombás ételeket. Ezt biztos mennyei lehet! :)

Rékamanó írta...

Szia Kata.
én nem szeretem a gombát, egy gyerekorri trauma miatt de, jól néz ki.Szép napot puszi

Kata írta...

Bianka, Ami köszi!

Ré, szerintem pl. spárgával is ki lehetne próbálni, legfeljebb krumpli akkor nem kell hozzá.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin