2009. december 5.

Ünnepi zellerkrémleves


Nemisbéka karácsonyi receptversenyére készítettem ezt a levest. Mások számára unalmas lehetek a zeller(es) leveseimmel, de rendkívül rá vagyok-vagyunk kattanva a férjemmel együtt. Hihetetlenül jó aromája tud lenni! Gyerekkoromban, sőt talán még a húszas éveimben is el lehetett volna kergetni vele, most pedig valószínűleg pótolom, amit akkor kihagytam:))

Ez most egy kicsit más, mint a többi krémleves. Igaz az alap hozzávalók ugyanazok, de extrák is vannak benne, a levesbetét és a jó kis fehérbor, nem is akármilyen, Maul-pincés chardonnay, mert éppen az volt a hűtőben. Hogy attól volt-e extra finom vagy mástól azt nem tudom, de nem cseréltem volna el semmire!

Hozzávalók:

1 jó nagy zellergumó
1 közepes vöröshagyma
2 nagyobb savanykás alma
1 púposabb evőkanál vaj
2 dl száraz fehérbor (vagy almabor)
2 dl tejszín
só, bors, (kevés chilipor), csipet cukor

olaj a sütéshez

A zellert, a hagymát és az almákat meghámoztam, a zeller 2/3-ad részét, a hagymát és az almákat felkockáztam. (10 perc)

A vajat megolvasztottam, beletettem a hagymát, kicsit pirítgattam, hozzátettem a zellert, majd az almát, sóztam, borsoztam, lefedve pároltam. (5 perc)

Ráöntöttem 6 dl vizet és a bort, pici sózás, felforraltam, puhára főztem a zöldségeket. (15 perc)

Amíg ez főtt, egy kisebb lábosban olajat forrósítottam. a maradék zellert gyufaszálnyi csíkokra vágtam, az olajban szép sárgára-ropogósra sütöttem, majd kiszedtem papírtörlőre, lecsöpögtetni.

A levest botmixerrel pépesítettem, a végén a tejszínt is beleöntöttem, visszatettem, felforraltam, kicsit utánaízesítettem borssal, chilivel és egy csipet cukorral. (10 perc)

A levest a zellercsíkokkal tálaltam.


Megjegyzés: időt lehet spórolni, ha előző napon a zellert és a hagymát megpucoljuk, a zellert össze is lehet vágni a megfelelő darabokra, és akkor csak elő kell venni a hűtőből; az alma pillanatok alatt készen van, a hagyma felvágásával sem kell sokat bíbelődni, hiszen úgyis turmixolva lesz.

/Forrás: Konyhamagazin 2002. december/

2 megjegyzés:

Thrini írta...

Szeretjük mi is a zeller levest, a másik két receptedet is megnézem.
Ez a mostani tényleg fincsi lehetett! :)

Rékamanó írta...

Kata szia, nézz majd be hozzám kaptál tőlem egy díjat. puszi

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin