2011. június 10.

Meggyszósz


Kezdődik a meggyszezon, itt az ideje a sütik, édességek mellett levest vagy szószt is készíteni ebből a finom gyümölcsből. Ilyenkor a legszebb a színe az ételnek, öröm volt ránézni is:)

Eddig tejföllel készítettem, de a legújabb Kifőztükben tejszínes habarással sűrítve olvastam. Gondoltam, kipróbálom: és nyert!  Én a következő arányokkal és fűszerekkel készítettem.

Hozzávalók

60-70 dkg meggy
3 evőkanál cukor
1 mokkáskanál szegfűszeg
csipet só
2 dl tejszín
1 evőkanál liszt

A meggyet kimagoztam, megszórtam a cukorral, a szegfűszeggel és a sóval. Kisebb lángra téve megvártam, míg kevés levet nem engedett, majd lefedtem és néhány percig főztem. Közben a tejszínt összekevertem a liszttel, majd kevés főzőlevet hozzátéve belekevertem a szószba. Még néhány perc lassú fövés után készen is volt. Gyors és könnyű kategória!

Általában sült csirkével szoktuk enni, most grillezett csirkecomb volt mellé.

6 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Ez nagyon vicces. :))) Én még tejföllel nem csináltam soha, de most,hogy írod úgy is kipróbálom. :)

Raindrop írta...

Imádom, főleg hússal. :)
Gyönyörű szép.

Éva írta...

Nagyon guszta! Nagyon szeretem a meggyszószt, én csak tejfölbe 1 evőkanál lisztet teszek és azzal habarom be úgy is nagyon finom!

Bianka írta...

Egyik kedvenc szószom, marhahús mellé mennyei

Blogkonyha írta...

Nagyon szeretem én is. Régen a menzán, főtt marhahús és pirított gríz mellé adták...Nagyon szép a színe!

Anikó írta...

Imádom a gyümölcs-szószokat, finom az tejföllel is, úgy picit savanykásabb, de finom tejszínnel is, úgy selymesebb a végeredmény.
Főtt és sült húsokhoz szoktam én is készíteni:-))))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin