2009. július 5.

Pöszméte alias egres leves


Egy kevés termett a kertünkben; pont annyi, hogy 2 héttel ezelőtt és ma éppen elég volt egy-egy levesnek.

Hozzávalók:

Kb. 35-40 dkg egres, 10 dkg cukor (ízlés és a gyümölcs érési szintje szerint), pici só, kevés fahéj és szegfűszeg, 1-2 tört szegfűbors, 1 dl tejszín, 1 púposabb kávéskanál vaníliás pudingpor vagy liszt

A gyümölcs két végét letisztítom. Nagyjából 8 decinyi vizet felteszek forrni a cukorral és a fűszerekkel. Közben a tejszínt simára keverem a pudingporral vagy a liszttel. Amikor a víz lobogva forr, a habarást fellazítom egy kis meleg főzőlével és folyamatos kavarás közben a lábosba öntöm. Beleteszem a gyümölcsöt; amikor újra forr, 2-3 perc után leveszem a tűzről, kihűtöm, időnként megkeverem közben.

Ennyi! Nagyon finom, édeskés-savanykás leves, érdemes kipróbálni azoknak, akik nem ismerik.

Ugyanezzel a technológiával szoktam a könnyen puhuló (pl. körte, alma) és befőttből készülő gyümölcsleveseket főzni, a fűszerek változhatnak, valamint ami inkább édeskés, abba kerül még citromlé és/vagy citromhéj is.

10 megjegyzés:

Vali írta...

Szia!
Én a gyümölcs leveseket nem kedvelem.
Tudom, hogy megkaptad a díjat, de én is rád gondoltam.

erős ildikó írta...

Imádom az egrest...levesben még nem ettem, nagymamám főként mártást csinált bele a húsos főfogások mellé.
De nagyon tetszik ez a nyári leves, én is ki fogom próbálni!

trinity írta...

Igen, nálunk is mártásként volt jelen, de a leves is finom lehet!!!

Deborah írta...

Hú de mennyit ettem gyerekkoromban, és mennyire finom... jó lenne ha egreshez jutnék valahonnan.. Tőlem is kapsz egy díjat.. és még valamit, ha benézel majd hozzám meglátod:)

Chef Viki írta...

Nálunk is mártásként játszott, na de kit érdekel, ha kicsit hígabb? :-DD

Imádom! Kérek is egy tányérral! Egy jó nagy tányérral :-)

Kata írta...

Vali, Deborah, nagyon aranyosak vagytok, köszönöm szépen!!! Megérdemlem én ezt a sok kedvességet?

Örülök, hogy másokban is felidéződött egy kicsit a gyermekkor, én is akkor ettem sokat. Igaz, előttte nagymamámnál gyerekként is megtanultuk, hogy a pöszméte szúr, vigyázni kell vele, mert a leszedésében mindig segédkeztünk:)

A mártás is finom, de sajnos annyi nem volt a 2 kis bokron.

Viki, sajnos elfogyott:(

Eva írta...

Nálam is vár rád egy meglepetés, kérem a nevem felvételét az "utólagos" kategóriába:)Puszi

Renata Kalman írta...

Szia!
A nagy sürgés-forgásban nézz be légyszíves hozzám. Játék a növényekről...

http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/07/10-legkedvesebb-novenyem.html

Kata írta...

Eva, tündér vagy...tényleg tőled is kapok?!

Reni, voltam, elkezdem írni, de nem könnyű feladat.

Unknown írta...

Csodálatos leves reci..piacon vettem szószt akartam de levest keszitettem.. köszönöm..😋

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin