2015. október 9.

Csirketorta

Most egymás után két hidegtálra való étel következik a blogon, de simán lehet frissen, melegen is fogyasztani. Amit most mutatok, azt Egycsipettől "hoztam", biztos voltam benne, hogy tuti a recept; természetesen így is van:) Tökéletesre sikerült, gyönyörűen összeállt, szépen szeletelhető, és nagyon finom. Azt írom, ahogy én készítettem, érdemes az eredetit is elolvasni.



Hozzávalók 27 x 12 cm-es formához

kb. 35 dkg füstölt, hajszálvékonyra szeletelt bacon
1 kg csirkemellfilé
3 tojás
3 evőkanál liszt
só, őrölt bors
kevés tej
40 dkg reszelt sajt – sima és füstölt keveréke

A formát kibéleljük szalonnával. (Én úgy csináltam, hogy az aljától kiindulva jobbra és balra pakolgattam a szeleteket, hogy bőven maradjon majd a végén mit a tetejére hajtani - már ha értitek, hogy miről beszélek ;)) A csirkemellet szeletekre vágjuk, finoman sózzuk, borsozzuk. A tojást felverjük, a liszttel, sóval és a tejjel palacsintasűrűségű tésztát keverünk. Megforgatjuk benne a hússzeleteket a rétegezéshez. A baconre egy sor reszelt sajt kerül, erre egy sor csirkemell, majd újabb sor sajt-csirkemell-sajt, amíg a hozzávalók el nem fogynak; nekem 3 sor hús lett ebben a formában.
Ekkor a bacont visszahajtjuk,  fóliával letakarjuk. 180 fokra melegített, légkeveréses sütőbe toljuk fél órára. Ezután a fóliát eltávolítva még addig sütjük, amíg a bacon szépen megpirul (kb. újabb fél óra). Ekkor a levét óvatosan leöntjük (nem volt sok rajta), majd a csirketortát sütőpapíros tepsire fordítjuk. Visszatesszük a sütőbe, és megpirítjuk a szalonnát a tetején is.
A sütőből kivéve fél órát állni hagyjuk, majd felszeleteljük. Ha hidegen tálaljuk, akkor csak kihűlve vágjuk fel. Egy nagy tál görög salátával ettük, meg krumplis pogácsával :)

2 megjegyzés:

Anikó írta...

Száz éve készítem ezt a receptet, hidegen-melegen egyaránt nagyon jó rengeteg salátával, vendégvárásra is kiadós:-)

Anikó írta...

... ja és nálam csirkerakottas a neve:-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin