2009. október 5.

Mézes-mákos guba


Ez lett a gubarudakból. Most kivételesen megmértem a "maradékot" (8 és fél rúd) súlyra is, ha valaki másfajta péksütiből készíti ezt a finomságot, akkor legyen mihez tartani a mennyiségeket. Olvastam már másfajta mákosguba variációkat is, köztük volt alaposan felturbózott is, de a családom azt mondta, maradjon ez, mert a maga egyszerűségében ez a legfinomabb; a mák íze dominál pici szegfűszeggel, mézzel és citrommal megbolondítva...szerintem maga a tökély mákosban. Ráadásul tényleg nem nehéz elkészíteni, ha van darált mák, akkor nagyon hamar össze lehet rakni egy tálon, utána pedig átsütve, kicsit megpirulva, nekem nem kell több. IMÁDOM!!! Vissza szoktam fogni magamat, egy évben max. négyszer van csak asztalon...

Hozzávalók:

8 gubarúd - kb. 70 dkg
8 dl tej
5 dkg vaj vagy margarin
pici só
5 dkg cukor
1 zacskó (1 ek) vaníliás cukor
fél mokkáskanál őrölt szegfűszeg

15 dkg darált mák
6-8 dkg porcukor
4-5 ek méz
fél citrom leve

zsiradék a tál vagy tepsi kikenéséhez

A másnapos gubarudakat (vagy kiflit) felkarikázom, egy nagy tálba teszem.


A tejet egy kislábosban felmelegítem a vajjal, a sóval, a cukrokkal és a szegfűszeggel. Amikor jó meleg és a vaj is elolvadt benne, a tál folyamatos rázása közepette, szakaszosan ráöntöm a tejet.
Egy jénai tálat vagy egy tepsit kikenek valamilyen zsiradékkal. A kiflikarikákat rétegenként beleteszem, minden sort megszórok mák és porcukor keverékével, meglocsolok 1 evőkanálnyi mézzel (vagy esetleg többel is ízlés szerint) és egy kis citromlével. A tetején is szórással és locsolással fejezem be.

A sütőt 180 fokosra kapcsolom, és kb. 20-25 percig sütöm benne, míg az egész átsül, a szélén lévő karikákon és a tetején ropogós lesz. Vigyázat, a méz megéghet, figyelni kell közben!
A végén pedig csak enni kell, és enni és enni...


Ez egy jó nagy adag, kb. 5-6 személyre való, de felmelegítve sem rossz:)

/Forrás: Planétás kártyák/

5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Ahhhhhhhh...

Most magam elé képzeltem 70 dkg-nyi gubát :-)

Kéééééérek szépen belőle :-))

trinity írta...

Örök kedvenc kicsiknél-nagyoknál...Egyszer csináltam egy " turbó verziót", de a gyakori vendég ugyanez nálam is...A klasszikus!!
Most még nekifogok a gubarúdnak is!!!

Gizi írta...

Jaj de jól néz ki!!! Én is imádom, főleg így kicsit összesütve. Mazsolával szoktam felturbozni.

Rékamanó írta...

Szia:) Én is csatlakozom Gizi véleményéhez. nagyon szép hetet..:)

Kata írta...

Viki, mit gondolsz, meddig tart egy ilyen kis adag nálunk?:)

Vegavarázs, itt is köszi!

Trinity, hajrá!

Gizi, szerintem is sütés nélkül semmi finom íze sincs. A mazsola jó ötlet, ha a lányom nem eszik belőle.

Ré, te olyan kedves vagy! Köszi, és neked is minden jót kívánok:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin