2009. október 20.

Paprikasavanyúság Aliztól


Elkészült; nem teljesen abban az összetételben, ahogy Alíznál, de annyira rákattantam a leírás nyomán, hogy muszáj volt kipróbálni. Van benne kápia paprika, egy hasonló piros és zöld fajta, valamint paradicsompaprika és 2 db hegyes, erős paprika. 2,5 kg volt összesen, abból négy 7 dl-es üveggel lett úgy, hogy a levét is szétosztottam. És miután nincs 9 %-os besztercei borecetünk - sőt sajnos éppen sima borecet is csak 2 decinyi volt itthon -, ezért 10 %-nyit visszaszámoltam a 10 %-os ételecet mennyiségéből és azt tettem bele.
A mi ízlésünkhöz kicsit édes lett, azt legközelebb korrigálom, de annyira "nagymama" íze van, hogy valami csuda!

Aliz, köszi!

Hozzávalók a mi ízlésünkhöz, 3 kg paprikához számolva

1 kg paradicsompaprika
1 kg kápia paprika
1 kg zöldpaprika
csípőspaprika (ízlés szerint)
9 dl 10%-os ecet
80 dkg cukor
1 kávéskanál nátrium-benzoát


A paprikát megmossuk, eltávolítjuk a magokat és a torzsát, a húsát keskeny csíkokra vágjuk. A csípős paprikát egészen vékonyra karikázzuk. Nagyobb edénybe borítjuk, rétegenként  enyhén sózzuk. Megszórjuk a cukorral, meglocsoljuk az ecettel. Letakarjuk egy tiszta konyharuhával, és egy éjszakát pihentetjük. Másnapra a cukor elolvad; a tartósítót belekeverjük a savanyúságba, majd üvegekbe szedjük. Kellemesen édes-savanyú-csípős lesz, és nagyon finoooom!:)

5 megjegyzés:

Alíz, Erdélyből írta...

Jujj, hát ez nagyon kellemes meglepetés!!!! Örülök, hogy ízlik! Valójában nincs ennek egy kőbevésett receptje, mindenki igazíthatja a saját ízlése, illetve a hozzávalói szerint. Olyat is kóstoltam már - és nagyon finom volt -, hogy volt benne vékonyra vágott hagyma és zöldparadicsom is. Úgy is isteni, de nálunk ez a változat vált be és éppen a "nagymamás íze" miatt. :)))

sedith írta...

Ugye, hoyg tényleg finom? Én is ismerem, és mint Alíz is írta, pl. én néhány hagymát is vágtam bele. Nagyon guszták az "üvegek", mindenesetre. :)

Kata írta...

Alíz, én örülök, hogy közreadtad:)

Sedith, majd úgy is kipróbálom; nem tudom, hogy még találok-e most hozzávaló paprikákat vagy jövőre marad...

Ancsika írta...

Ez nagyon az én ízlésem szerint van! :) Körülnézek, hátha kapok még piros paprikákat.

Kata írta...

Mian, én ma délelőtt bevásároltam a piacon, de vettem hozzá néhány lilahagymát is;)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin