2010. február 26.

Sárgaborsó dahl



Nagyon vágytam egy kis indiai ízre, ezért a tervbe vett sárgaborsó főzelék a csütörtök délelőtt folyamán átalakult (az, hogy mit kaptam érte a főzeléket rendelő alanytól, az más lapra tartozik, de jóízűen megettük). Elkezdtem nyomozni a könyvemben és a neten, hogy készül a dahl, de mindenki másképp írta. Az indiai ételes könyvemben aztán olvastam egy mondatot, miszerint ahány ház, annyiféle dahl. Innentől mentem a saját fejem és az otthoni fűszerpolc adta lehetőségek után.

Hozzávalók 2-3 személyre:

35 dkg sárgaborsó
1 közepes vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
egy jó darab friss gyömbér
1 nagyobb sárgarépa
2 kávéskanál mustármag
1 kávéskanál római kömény
1 kávéskanál koriandermag
2 fekete kardamommag
(kellett volna még egy kis paradicsom terveim szerint, ami kimaradt belőle...)
chilipor, só
3 kanál olívaolaj

A sárgaborsót egy órára beáztattam, majd leszűrtem.
A mustármagot, a köményt, a koriandert és a kardamomot mozsárban összezúztam.
A hagymákat és a sárgarépát külön-külön apróra vágtam.
Egy fazékban 1 kanál olajon az összetört fűszereket megfuttattam, kivettem. A többi olajon először a vöröshagymát pirítottam meg, majd belereszeltem a gyömbérdarabot. Ezután jött a fokhagyma, erre pedig a sárgaborsó. Néhány keverés után vizet öntöttem, ami jó 1 ujjnyival ellepte, sót szórtam bele, befedtem. Amikor a borsó már roppant, beletettem a pici répadarabokat és a megpirított fűszereket és a chilit, készrefőztem.

Tulajdonképpen főzelék lett ez - mentem magamat rendesen:) -, csak hiányzott belőle a lisztes rántás. Jó kis fűszeres, csípős...én nagyon szeretem az ilyen ételeket!

3 megjegyzés:

duende írta...

Kata, ez is nagyon jól hangzik! :) A leveskéd után mindent elhiszek, és kipróbálok! (Imádom azt a levest, isteni.)

Újabb étel sárgaborsóból a kipróbálandók között!

Daisy írta...

Én is és ezért természetesen a családom is szereti az indiai ételeket. Szoktam én is készíteni, van néhány kedvencem. A ragukat, curryket különösen szeretjük.
Finom lehetett a főztöd.

Kata írta...

Duende, Daisy, köszi, nyugodtan próbáljátok ki, mert igazán jó étel lett belőle.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin