2010. március 21.

Répás süti nem csak nyusziknak


Szegény kicsi lányom, ha ezt most meglátja, szomorú lesz, hogy nem kaphatott belőle; ő is vonzódik az ilyen édességekhez. Van egy jó hírem is: nem is olyan bonyolult elkészíteni! Ha van darált dió és reszelt sárgarépa, onnantól gyerekjáték. Ha van otthon egy aprítógép, akkor az előbbi összetevők egybenléte sem okoz problémát, mert könnyen elbánik velük.

Maga a süti szaftos, nem túl édes, és ami a legjobb, hogy lisztet alig tartalmaz, markánsan érződik benne a dió íze és a répa édessége. Csak ajánlani tudom!

Hozzávalók egy 30x12x6 cm-es kenyérformához:

12 dkg finomliszt
24 dkg darált dió
30 dkg reszelt sárgarépa
10 dkg zsír vagy 15 dkg vaj/margarin
4 nagyobb tojás
10+5 dkg cukor
1 csapott mokkáskanál őrölt fahéj
1 narancs reszelt héja és leve
2 teáskanál sütőpor
csipet só
zsiradék+liszt a forma kikenéséhez

Egy nagyobb tálba kimértem a lisztet, beletettem a sütőport, pici sót, a fahéjat, a narancs reszelt héját és a darált diót. Kizsíroztam és kiliszteztem a sütőforma alját és legalul az oldalait is. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjékből csipet sóval kemény habot vertem.

A zsiradékot 10 dkg cukorral habosra kevertem, egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját. Beletettem a reszelt répát, fél narancs kifacsart levét, a lisztes elegyet, végül óvatosan hozzákevertem a tojáshabot is. Beleöntöttem a formába, elegyengettem.

180 fokos légkeveréses sütőben 50 percet sütöttem, tűpróbával ellenőriztem, hogy megsült-e. 10 percig pihentettem, majd rácsra borítottam a formából. Még forrón megkentem a maradék 5 dkg cukor és kevés narancslé folyós mázával, aminek nagy részét így be is itta, csak egy vékony fehér réteg maradt rajta.

7 megjegyzés:

Rékamanó írta...

Egész gusztán is néz ki, biztos fincsi is:))

Zita írta...

Ha hallanád ahogy épp szakad meg a szívem :(((

Ami írta...

Na ezt ki fogom próbálni, nagyon tetszik a recept! :)

Thrini írta...

Egyszer már majdnem sütöttem répás sütit...


Játékra hívlak, ha van kedved, nézz be légyszi hozzám.

Kata írta...

Réka, nagyon fincsi!

Zita, ha jössz, sütünk egyet megint:)

Ami, várom a beszámolódat.

Thrini, szerintem ha egyszer sütsz, onnantól nincs megállás. Igazándiból az állaga lesz jó tőle + a répa édessége érződik, de ebben a sütiben a dió íze dominál leginkább.
Megyek hozzád, nézem:)

Viki írta...

Egyszer már nekem is rá kellene szánnom magam a jépa tojtája :) :) :)

Kata írta...

Viki, süsd meg kicsi tepsiben a felét, utána majd megsütöd egészben is:) Ez egyébként egy elég szép nagy adag.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin