2011. január 29.

Focaccia


Anazar konyhatündértől lestem a receptet, napok óta gyönyörködöm a focacciáiban. Tegnap este megsült az első darab, el is tüntettük ketten a férjemmel néhány röpke perc alatt. Egy pohár sörrel tökéletes vacsora volt.

Egyébként is szeretem Anazart olvasni, rengeteg érdekességet találtam már nála különböző nemzetek ételeiről, érdekesebb alapanyagokról, szokásokról; menjetek, nézzétek meg ti is!:)

...és akkor jöjjön a focaccia recept, ahogy nálam készült.

Hozzávalók 30 cm átmérőjű pizzasütő tepsihez

275 gramm liszt
1/2 csomag (3,5 gramm) szárított élesztő vagy 1,5 dkg friss élesztő
175 ml langyos víz
1 csipet cukor
1 mokkáskanál só
2 evőkanál olívaolaj
a forma kenéséhez: 
kevés olaj
a tetejére:
1-2 evőkanál olívaolaj
1 kisebb fej lila hagyma
1 kisebb szál rozmaring
3-4 dkg gouda sajt
tengeri só

A langyos vízben elkevertem az élesztőt meg a cukrot, és kicsit félretettem. A lisztet és a sót összevegyítettem, hozzáöntöttem a felhabosodott élesztőt, belekanalaztam az olajat, és robotgéppel alaposan összedolgoztam.
Pizzasütő tepsit vékonyan kiolajoztam, kézzel belenyomkodtam a tésztát. Letakarva 40 percre kelni hagytam.


Közben a hagymát megtisztítottam, vékony cikkekre vágtam, a rozmaring leveleit összeaprítottam, a sajtot nagy lyukú reszelőn megreszeltem.
A megkelt tésztába az ujjammal lyukakat nyomkodtam. Olajjal meglocsoltam-megkentem, megszórtam sóval. Rákerült a rozmaring, a hagyma és a sajt is. 200 fokos légkeveréses, előmelegített sütőbe tettem, nekem 18 perc alatt sült meg szép barnára.

Kívül jó ropogós, belül puha, jó akár sörkorcsolyának is; csak eleget kell sütni belőle;)

7 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom, finom :)))

Anazar írta...

Gyönyörű lett Kata! Nálunk is épp tegnap sült (az eslő óta szinte menetrendszerűen), ma reggel meg el is fogyott az utolsó két szelet.
Köszönöm az ajánlást!!

Andi/cuki írta...

Csodaszép! Olicaolaj, fohagyma, rozmaring,gouda sajt..-nekem se kéne más, szuper kis hozzávalók!:-))

Kata írta...

Bianka, tényleg finom

Anazar, egy kereket csináltam, azt ettük meg együltő helyünkben; de annyira egyszerű, hogy szerintem bármikor hozzáfogok, ha ezt akarnánk enni.
Köszi a receptet, az ajánlást meg szívesen tettem, mert tetszik, amit csinálsz:))

Andi, tényleg, viszonylag egyszerű hozzávalókból jó kis ételt lehet nem túl hosszú idő alatt készíteni!

Sütikuckó írta...

Légyszíves nézz be hozzám, van egy ajándékom számodra.

Sütikuckó írta...

Szia! A te blogod is nagyon szupi, rendszeres követőd vagyok immáron én is hivatalosan.

Ízlésszindróma írta...

hű de guszta ez a focaccia:) egy kis meglepi nálam:http://izlesszindroma.blogspot.com/2011/01/dij-es-egy-kis-dios-afonyas-ropogos.html

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin