2009. július 3.

Sárgabarack befőtt és dzsem


Két este blogírás helyett ilyen üvegeket töltöttem meg. Lett 8 üveg befőttem, ami a cseresznyebefőtt mintájára készült, valamint készítettem 2 adag dzsemet.

Az egyik féle amarettós lett: 1,3 kg tisztán mért barackhoz 30 dkg cukrot, 1 zacskó 1:3 dzsemfixet és 1 dl amarettót tettem, nagyjából 10 percet főztem, mert elég leveses volt. Utána üvegeket megfordít, 10 perc után vissza, mehetett a kamrapolcra (utána az egyik vissza...finom lett!)

A másik adag ugyanennyi alapanyagból 40 deka cukorral, 1 kisebb citrom levével és reszelt héjjal készült. Ezt még nem kóstoltam üvegből, csak akkor, mikor főztem; nekem ízlett.

Lesz még hagyományos, "öregre" főzött lekvár is, de kell még 2-3 nap, hogy teljesen megérjenek a barackok.

A recept megjelent a Kifőztük magazin 2011. júliusi számában is!

12 megjegyzés:

Tündér írta...

Hú, nagyon guszta lett! Szeretem mindkettőt, de valahogy ritkán készül...ezen változtatnom kéne:)

Chef Viki írta...

Fantasztikus napsugár színük van!

Abból az amarettósból kiskanalaznék szívesen :-))

Belly írta...

Szia,látom már megkaptad a díjat,de én is adnám neked,nézz be hozzám légy szíves:-D

trinity írta...

Jajj, de szépek lettek!!!
Befőttet én még sosem főztem sárgabarackból-idén megejtem:)))

Mónika írta...

Jövő héten nálunk is barackszezon! Guszták!
Én is adok neked díjat!

Ancsika írta...

Katám, ezért most nagyon irigyellek! Sajna nálunk s.barack az nincsen :(
Gyönyörüek! :)

Névtelen írta...

Nagyon guszták lettek:). A héját hogy húztad le? Szeretnék én is csinálni a gyerekeknek, van egy barackfánk 4 év után termett egy csomó barackot. Köszönöm a válaszod.

Gyöngyi írta...

Nagyon szép lett, megérte - többszörösen is, hogy blogolás helyett inkább befőztél:) Ez az amarettós nagyon izgalmasnak hangzik.. Kiérződik az íze?

Kata írta...

Tündér, én is csak akkor készítek, ha terem a saját fánkon...az idén 2 fa is úgy gondolta, eljött az idő:)

Viki, az amarettósból még készítek egy adagot, ha sikerül.

Belly, Mónika, nagyon aranyosak vagytok, köszi szépen:)

Trinity, érdemes nekifogni szerintem.

Mian, ha eljössz, megkínállak:)

Fruzska, volt, amit simán lehámoztam (ami már érettebb volt), ami zöldebb, azt 1 percre forrongó vízbe tettem, utána hidegbe, akkor könnyen lejön a héja.
Gyöngyi, szerintem van egy enyhe mandulás íze, a (már felnőtt) gyerekem azt mondta, hogy olyan meggyes...(de neki is ízlet

Kata írta...

ízlet= ízlett bocs....

erős ildikó írta...

Ez valami gyönyörűség, már a színe is... no meg az íze...maga a napfény!:)

Kata írta...

Napmátka, olyan szépen fogalmaztál:), ezért (is) szeretlek olvasni téged!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin