2011. január 27.

Sütőtök-csicseriborsó curry + naan kenyér


Volt itthon sütőtök, ami last minutos volt, muszáj volt valamit kitalálni belőle. Levest most nem akartam, sütit sem, így addig kutakodtam, amíg Sajtkukacnál megtaláltam a megfelelő receptet hozzá, curryt készítettem belőle. Nem igazán hétköznapi recept, de igazán jó sült-főtt ki belőle. Biztosan lesz máskor is, egy valamit hagyok ki majd belőle (azt be sem írom a hozzávalókhoz), az alaplevet; nekem túl leveses lett azzal, lapos tányérból nem is tudtuk volna megenni. Az íze viszont teljesen megfelelő, ráadásul nem is kell hozzá olyan sok fűszer, mint sok más indiai ételhez.

A naan kenyér receptjét máshonnan vettem, mert kifejezetten olyan kellett idő hiányában, amit meg lehetett előre gyúrni, és főzés közben csak megsütni. Szerintem a legfinomabb naan volt, amit eddig ettem, és nem ártott neki fél napi pihenés sem a hűtőben.

Hozzávalók:

a curryhez:

80 dkg tisztított sütőtök kockára vágva
1 üveg (400 g) leszűrt csicserikonzerv
2 nagyobb fej vöröshagyma apróra vágva
1 evőkanál mustármag (nekem most fekete volt itthon, elfogyott a normál)
4-5 kardamom zúzott magja
1/2 teáskanál szárított ázsiai citromfű
4 púpozott teáskanál piros currypaszta
1 konzerv (400 ml) kókusztej
1/2 citrom leve

bors
3 evőkanál olaj

a naan kenyérhez (6 db):

30 dkg liszt
1 teáskanál (4 g) száraz élesztő
1 evőkanál meleg víz
22,5 dkg langyos joghurt és aludttej keveréke
1 teáskanál + 1 csipet cukor
1 púpozott mokkáskanál só
1 evőkanál olaj (vagy ghí) + kevés a kenéshez

Előző este begyúrtam a naan-t; a meleg vízben elkevertem az élesztőt és a csipet cukrot, félretettem. Kimértem a lisztet, a cukrot, a sót, hozzáöntöttem az élesztős vizet, az olajat és a joghurtot. Összegyúrtam kb. 10 perc alatt, és lisztezett zacskóban a hűtő aljába tettem.
(Én ekkor még előkészítettem a sütőtököt is, mert az viszonylag több idő, mire készen van; ez a hideg kamrában várta meg a másnap déli főzést.)

Másnap, mielőtt hozzákezdtem volna a curryhez, elővettem a naan tésztáját, átgyúrtam, 6 fele osztottam és golyókat formáztam belőle. Tálcára tettem kicsit melegebb helyen és konyharuhával letakartam.

A curryhez mély edényben olajat melegítettem, a hagymát megpároltam. Közben a kezem ügyébe készítettem a fűszereket, felbontottam a kókusztejet. Amikor a hagyma készen volt, beleszórtam a mustármagot, a kardamomot és a citromfüvet, néhány kavarás után a currypasztát is. Ezt 3-4 percig kevergettem, majd beletettem a sütőtököt, ezzel átforgattam az egészet. (Itt kell beletenni 2,5 dl alaplevet, de mint írtam, nekem ez majd kimarad.) Ebbe öntöttem a kókusztejet, felforraltam, lefedtem, és kisebb lángon 10 percig rotyogtattam. Levettem a tetejét, beleöntöttem a csicseriborsót. Megkóstoltam, sóztam és borsoztam; sóból viszonylag több kellett bele. Visszatettem a fedőt és újabb 10 perc alatt a sütőtök roppanósan puha lett, tehát készen volt. Rálocsoltam fél citrom levét, ez adta meg a végső ízét az ételnek.

A 2x10 perc "rotyogás" alatt kinyújtottam a tésztagolyókat tenyérnyi darabokká, a 6 darab éppen-éppen fért rá egy gáztepsire. A tetejüket (ghí hiányában) kevés olajjal megkentem. 220 fokos, légkeveréses, előmelegített sütőben 10 perc alatt sültek meg a kenyérkék. Szépen felhólyagosodtak, és nagyon finomak lettek!

A curryt a lapos kenyerekkel ettük, de szerintem rizs is jó lenne hozzá.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Eszméletlen jó lehet

Évi írta...

SZia!
Éva vagyok!
Kérlek olvasd el a magazinomba ezt a cikket, van itt számodra valami:
http://www.hotdog.hu/magazin/magazin_article.hot?m_id=39175&a_id=778448&h_id=129851

Viki írta...

Ez nagyon jól hangzik, de most ahogy haladok, szerintem még fél év mulva is a fagyasztómat fogom űríteni. S amíg abban van valami, semmi újat nem veszek :)) A fegyelem az fegyelem, s ráadásul be is kell tartani.

Kata írta...

Bianka, igen, az

Évi, nagyon kedves vagy, köszönöm szépen! Jövök majd a válasszal is.

Viki, akár hiszed, akár nem, ez is abszolút otthoni készletekből készült, semmit sem vettem hozzá. Én is igyekszem a meglevő dolgokat használni, és itt is hasonló a helyzet; nem is kéne igazándiból boltba menni néhány hétig, akkor is meglennénk:)

Vicuska írta...

Nagyon finoman van elkészítve!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin