2020. március 28.

Kovászos kenyér maradék zöldségkörettel




Ebédre majoránnás-hagymás-sárgarépás krumpli köret volt a húshoz, és az utolsó 2 evőkanálnyit hirtelen ötlettől vezérelve félretettem, hogy jó lesz majd a délután dagasztandó kenyérbe. Jó döntés volt! 😀 Ezzel a kenyérrel igazán elégedett vagyok!

Hozzávalók kb. 78 dkg-os kenyérhez:
45 dkg liszt (20 dkg Szabó Malom BL112, 20 dkg Tótkomlósi Malom BL80, 5 dkg Szabó Malom teljes kiőrlésű tönköly)
12 dkg komlós kovász
340 ml víz
2 evőkanál maradék répás krumpliköret pürésítve - ezeket 2 perc alatt lassú fokozaton összekevertem dagasztógéppel, majd 45 percet pihent.
5 perc dagasztás következett, majd 12 g sóval újabb 5 perc. Enyhén vizezett tálba tettem, 50 percet pihent.
Ekkor volt egy laminálás, megszórtam egy kis maroknyi chia- és napraforgómaggal, majd 45 perc pihi következett.
4 coil hajtás következett, 40-45 percenként, a végén kb. ugyanennyi pihenés még a kelesztőtálban.
5,5 óra bulk volt összesen, a formázás után szakajtóba került, majd letakarva azonnal 6 fokos hűtőbe költöztettem.
16 órát hűtőzött. 
250 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben, forró vasedényben sült 30 percet, utána a gőzt kiszellőztetve, de még mindig lefedve 210 fokon 10 percet, majd a fedőt levéve, alsó-felső fokozaton, még mindig 210 fokon újabb 10 percet.
Rácsra téve hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin