2009. december 15.

Hamis stíriai metélt


...elfoglalt vagy lusta háziasszonyoknak:) Én az utóbbi voltam; egyszerűen nem tudom rávenni magamat, hogy egyszer kipróbáljam az igazit, de minek, ha ilyen finom ez így is?!

Hozzávalók:

25 dkg száraz (nem széles) metélttészta

4 tojás
6 evőkanál kristálycukor
5 dkg vaj vagy margarin
kb. 10 dkg mazsola
25 dkg túró
1 vaníliás cukor vagy fél rúd vanília magjai
1 citrom reszelt héja


zsiradék a tepsi kikenéséhez
porcukor a szóráshoz

Először a tésztát főztem meg enyhén sós vízben roppanósra, leszűrtem, szétterítettem hűteni.
A mazsolát megmostam, papírtörlőre tettem száradni, egy közepes tepsit kikentem.

A tojásokat szétválasztottam. A fehérjéből pici sóval és 2 kanál cukorral kemény habot vertem, félretettem. A sárgákat a maradék cukorral és a vaníliával alaposan kikevertem, hozzákevertem a vajat, a citromhéjat és a túrót is. Beletettem a kihűlt tésztát és a mazsolát, majd néhány kavarás után óvatosan a tojáshabot is.
A tepsibe öntöttem, kb. 30 percig sütöttem 180 fokos légkeveréses sütőben.

Szeletekre vágtuk, a tányéron kevés porcukorral szórtuk meg.

1 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szia, nézz be hozzám kérlek: http://thechefviki.blogspot.com/2009/12/jatek-kisvendeglom-etlapja.html

Játszani hívlak :-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin