2009. január 17.

Narancsos tejberizs


Valamelyik nap feltettem főni egy tejberizst tejmentés céljából. Közben leültem kicsit a gép elé, és Gabojsza bejegyzésére lettem figyelmes. Nosza rohantam vissza a konyhába, hátha még nem késő változtatni; így született az ízesített, csodafinom rizs. Nálunk narancs volt itthon (pont 1 db!), ezért annak a reszelt héja került bele, nem bántam meg!

Hozzávalók nálam:

1 l tej, 12 kicsit púposabb evőkanál rizs, 1 csipet só, 10 dkg cukor, 1 narancs reszelt héja

A tetejére: kakaós vagy fahéjas cukor

Egy vastagabb aljú lábosban felteszem a tejet a tűzhelyre, szórok bele 1 csipet sót. Közben megmosom a rizst, és amikor felforrt a tej, beleteszem. Belereszelek 1 narancs héját, kicsi lángra teszem, lefedem, időnként megkavarom. Amikor puha a rizs, beleteszem a cukrot (van, amikor egy részét vaníliás cukorral helyettesítem), egy-két buggyanás után elzárom alatta a hőforrást.
Edénykékbe teszem, a tetejére ízesített cukrot szórok.

3 megjegyzés:

duende írta...

De jól néz ki!
Hát ez tökre meglepő, ez a rácsos díszítés, és nagyon tetszik! :-))
Ritkán járok így, hogy valami ennyire egyszerű, és nagyszerű, és ettől olyan meglepő.
Köszönöm, szuper a recept is, a látvány is! :-)

Kata írta...

Hát látod, azért szeretem a te főztjeidet is, mert az egyszerű-nagyszerű kategóriába tartoznak.
A rács meg tök egyszerű, kiskanállal szórom ilyenre...

duende írta...

:-))

Majd elcsórom az ötleted. Nem a blogra, csak itthonra. :-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin