2009. január 19.

Sajtos pogácsa


Klasszikus sörkorcsolya magas zsírtartalma miatt, ráadásul még másnap is finom. Arról nem is beszélve, hogy hamarabb is elő lehet készíteni, és hideg helyen pihenhet akár fél napot is. Ennyi az ajánló, próbáljátok ki!
Én most kacsazsírral készítettem próbaképpen, egy kicsit hasonlított a tepertős pogácsára az íze és a színe is, nem bántam meg.

Hozzávalók:

50 dkg liszt, 25 dkg margarin vagy 20 dkg zsír, 20 dkg reszelt sajt (lehet benne egy kis füstölt is), 2 dl tejföl, 1 dl tej, 2 db tojássárga, 3 dkg élesztő, 3 mokkáskanál só, egy pici cukor

A lisztet összekeverem a sóval, a zsiradékot elmorzsolom benne, hozzáteszem a sajt nagy részét, egy keveset hagyok a tetejére. A tejben elkeverem a cukrot és az élesztőt, a tejfölben a tojássárgákat, hozzáadom a lisztes keverékhez, összegyúrom. Hagyom pihenni legalább 1 órát letakarva. Utána lisztes deszkán ujjnyi vastagra nyújtom, késsel bevagdosom, és pogácsaszaggatóval kiszaggatom. Ha van időm és kedvem, mielőtt beletenném a tepsibe, a két tenyerem között kicsit megpödröm az oldalát, hogy csinosabbak legyenek. Túl nagy helyet nem kell hagyni a tepsiben a pogácsák között, mert minimálisat nőnek széltében, inkább felfele törekednek sülés alatt. Itt is letakarom őket 20-25 percre. Akkor megkenem tojásfehérjével, kicsit megsózom még a tetején is, és kevés sajtot teszek rá.


Előmelegített sütőben (alsó-felső sütés, 200 fok) sütöm 20-22 percig. Én úgy szoktam, hogy kb. 10 percig alulról a 2. sínen, utána megfordítom a tepsit, és eggyel feljebb teszem, mert hajlamos az alja túlsülni, így viszont tökéletes lesz.
Ebből a mennyiségből másfél-két gáztepsinyi lesz, attól függően, milyen magasra nyújtjátok.

7 megjegyzés:

duende írta...

A sajtos pogi a világ egyik legjobb péksütije! :-)
Imádom. Abbahagyhatatlan.

duende írta...

Szia Kata! Kapsz tőlem valamit! :-)

http://szellemafazekban.blogspot.com/2009/01/virtulis-lels.html

Gabriella írta...

Jelentem, vagyok!
És küldtem egy virtuális ölelést. Nálam átveheted. :-))))

Névtelen írta...

Az éesztőt nem kell felfuttatni?

Kata írta...

Nem muszáj az élesztőt felfuttatni, csak ha sietős a dolog...
Viszont egy csipet cukor nem árt a tejbe, azt most odaírom:)

Névtelen írta...

Ha hideg helyen pihenteted, Pl. hűtőben, utána szobahőmérsékleten kell még keleszteni sütés előtt? Éva

Kata írta...

Éva, én úgy szoktam, hogy előveszem, kinyújtom, kiszaggatom (ettől már észrevehetően melegebb lesz, és 30-40 percet hagyom a tepsin még pihenni, mielőtt beleteszem a sütőbe. Ha kipróbálod, látni fogod, hogy nem "igényes" kelt pogácsa, mert ha nincs időd annyit pihentetni, hanem mondjuk szaggatás-kenés után beteszed a hideg sütőbe és akkor kapcsolod rá a fűtést, és kb. 10 perccel tovább hagyod ott, akkor is nagyon jó eredményt lehet elérni vele.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin