2009. január 25.

Tepsis csirke - VKF XXII.



Lányom egyik kedvenc étele, ez volt a vasárnapi ebédünk. Nagy előnye, hogy egy nagy tepsiben össze lehet készíteni előre, körülbelül másfél órával az adott idő előtt betesszük a sütőbe, és minimális odafigyeléssel elkészül.
Az alapja nálunk mindig krumpli, ehhez társítható répa, hagyma (nyáron paprika, paradicsom), vagy bármi zöldség, amit szeretünk. A hús lehet egész csirke (kiterítve), csirkecomb, pulyka felsőcomb. A fűszerezés is pillanatnyi kedv és ihlet kérdése szokott lenni.

Hozzávalók a mai napon:

1 csirke melle nélkül, csirke felsőcombok, kb. 1,5 kg krumpli szeletekre vágva, 4 répa felszeletelve, 1 nagy lilahagyma, só, bors, zsálya, oregánó, kevés zsiradék a tepsi kikenéséhez

A tepsit picit kizsíroztam. Beletettem a krumplit, a répát és a lilahagymát. Sóztam, borsoztam, kicsit összeráztam.


A húsokat sóztam, borsoztam. Szórtam rájuk egy kis zsályát és oregánót bővebben, rátettem a zöldségek tetejére. Egy deci vizet öntöttem alá, befedtem alufóliával.


A sütőt légkeveréses 180 fokra állítottam. Kb. 50 perc alatt megpuhultak a húsok, ekkor levettem róla a fóliát. Még legalább 20 percet volt a sütőben, a végén grilleztem, pár perc alatt pirosra sütöttem.

Egytálételek még nálam a VKF forduló előtt:

Svábpaszuly

Lecsó
Töltött csirke (és most néztem, ugyanezzel a körettel...)
Rakott krumpli


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin