2009. január 25.

Paprikás krumpli galuskával - VKF XXII.


Ez egy klasszikus magyaros étel, sőt igazi egytál, ráadásul gyors, és egy kis savanyúsággal igazán finom is. Egy kicsit "lenézett" ennivaló, pedig többet érdemel; kis időbefektetéssel, olcsón lehet jót főzni, ráadásul ezek az alapanyagok szinte mindig vannak otthon. Nálunk általában kolbásszal készül, de elkészíthető vegetáriánus változatban, mehet bele akár virsli, krinolin, debreceni. Sőt ettem már olyat is, amit maradék pörköltből készítettek.

Hozzávalók:

1 kg kockára vágott krumpli, 1 közepes vöröshagyma apróra vágva, fél szál karikára vágott vékony kolbász, 1 evőkanál zsír vagy olaj, 1 evőkanál pirospaprika, (1 mokkáskanál csípős pirospaprika), só, bors
A galuskához: 10 dkg liszt, 1 tojás, víz, kevés só

A felolvasztott zsíron (vagy olajon) megpirítottam a hagymát. Hozzátettem a krumplit, kavartam néhányat rajta, beleszórtam a pirospaprikákat, megkevertem, és felengedtem annyi vízzel, hogy kb. 2 ujjnyival ellepje. Sóztam, borsoztam, felforraltam. Beletettem a kolbászt, és lefedtem.
Közben a lisztet egy tálban összekevertem a tojással és annyi vízzel, hogy sűrűbb galuskatészta legyen belőle. Kicsit megsóztam és kiskanállal beleszaggattam a fővő ételbe, időnként kevertem rajta egyet-egyet, nehogy a galuskák összeragadjanak. Lefedtem és kis lángon kb. 10-15 perc alatt készre főztem.
Savanyúsággal ettük.

7 megjegyzés:

Horasz írta...

Vagy 10 evvel ezelott Szegeden ettem eloszor nokedlis (galuskas) paprikas krumplit, ujkrumplibol, friss savanyusaggal, ropogos hejju kenyerrel. Orok elmeny, nagyon orulok, hogy valaki ezzel is keszult...:D

H.

Kata írta...

Ahogy írtad, össszefutott a nyál a számban...újkrumpliból is nagyon finom,anyukám tejföllel készítette anno...

Cecile írta...

Én is főztem ilyet a héten, csak füstölt szalonnával. Igaz, a férjem nem igazán szereti a nokedlit, de mivel paprikás krumpli az alapja, amit imád, egy évben egyszer-kétszer megeszi. Jó ötlet a tejfölös változat, legközelebb kipróbálom.

Milene írta...

:)
Nálunk kolbász, virsli meg krinolin nélkül készül, és "göcsöri" névre hallgat. Anyósom nagy kedvence, én viszonylag ritkán főzöm, mert a Fiúknak kevés benne a hús :)
Igazad van abban, hogy a paprikás krumpli több megbecsülést érdemelne!

Cukroskata írta...

Szerintem is a paprikáskrumpli nagyon finom étel. Én is szoktam csinálni galuskával, meg tarhonyával is.

Kata írta...

Örülök, hogy nem csak én szeretem a paprikáskrumplit:))

Marjan írta...

Szia, én ugyan a VKF-re nem paprikás krumplit készítettem, de épp tegnap tettem közzé az enyémet, ami nagyon hasonló, csak még zöldborsó is van benne ;-)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin