2009. szeptember 24.

Rántott őzlábgomba rizzsel és tartár (féle) mártással


Gyors és könnyű, ráadásul finom kategória! Ugyanis maga a gomba annyira jó ízű, hogy egy szimpla sózáson kívül semmi fűszerezést nem igényel. Ráadásul olcsó is, mert 350 Ft-ért vettem egy csomag gombát a piacon - nem mértem meg, olyan fél kg körül saccolom így utólag -, és hárman jóllaktunk belőle.

Hozzávalók:

kb. 50-60 dkg őzlábgomba

liszt, tojás, (házi) zsemlemorzsa a panírozáshoz
olaj a sütéshez

a körethez 2,5 dl rizsből párolt rizs

Először a köretet készítettem fel a már egyszer leírt módon, most borsó nem került bele. Így mire elkészült a gomba, kényelmesen megfőtt a rizs is.

A gombákból a szárakat óvatosan kitörtem. A kalapjuk tetejét a folyóvíz alatt kissé kézzel dörzsölve megtisztítottam, a spórás részt éppen csak egy pillanat alatt leöblítettem, egy szitás kosárba tettem lecsöpögni őket. A nagyobb kalapokat kettévágtam, mindkét oldalukon kissé besóztam.
Lisztbe mártottam, majd tojásba, végül zsemlemorzsába hempergettem klasszikus módon, bő olajban közepes lángon megsütöttem.

Amíg sült, gyors tartár-féle mártást készítettem, gasztrobloggerhez méltatlan módon bolti majonézből, viszont 3 perc alatt készen volt:) 1,5 dl tejfölhöz tettem 1 bő teáskanálnyi mustárt, kicsi sót, fehér borsot, pár csepp édesítőfolyadékot, 1 mokkáskanálnyi friss citromlevet és kevesebb, mint 1 decinyi majonézt. Ezt összekevertem, megkóstoltam, és ha elég benne a só, valamint érződik kicsit a citrom is benne, akkor jónak szoktam nyilvánítani.

Irtó finom!

A kép Wikipédiáról van, ott található róla ismertető is.

11 megjegyzés:

trinity írta...

És én még sosem ettem őzlábgombát-pedig ezt most már megkóstolnám...Mondjuk volt egy kis gomba-fóbiám, de kezdem kinőni:))

Alíz, Erdélyből írta...

Ezt nagyon szeretem, néha szoktam pácolni is egy kis fokhagymával. Isteni!

Belly írta...

Gyerekkorom óta nem ettem.Apu,amikor a határban dolgozott,nyáron mindig gyüjtött őzlábgombát.Anyu kirántotta,de csinált belőle fasírtot is.Nagyon finom.

Zsuzsi írta...

Hát, tarts ki a helynél, ahol vetted, mert igen jutányos ára volt. Én 1800-2000-ért láttam kilóját. Mi csak kilépünk a kertkapun, és a házunkkal szemben van egy gombatelep:-)

duende írta...

Hú, gombák közül a legkedvencebbem! Messze veri nálam a vargányát is, a rókagombát is. A legfinomabb rántott gombafinomság! :)
Mi szoktuk szedni, külön élvezet. A múlt héten egyik nap ettünk, hazafelé a párom szedte, megállt egy erdő mellett, berobogott, majd 12 perc eltelvén volt nála 5 szép nagy fej őzláb gomba... :)
(Nálam is van a blogon.)

Chef Viki írta...

Hűha, még sosem ettem őzlábgombát! Szívesen megkóstolnám, nagyon szeretem a gombát.

A "tartárt" én is így csinálom :-))

Melyiknél vetted a gombát?

Ancsika írta...

Jaj, de imádom!!!! Szó szerint betegre tudom enni magam belöle! Nálunk nem kapni, de a szomszédaink tudnak egy helyet, ahol állítólag rengeteg nö. Tölük szoktam kapni. Szólok is nekik, hogy nézzenek körül!

Gabriella írta...

Jajj, de imádom. Régen hugommal jártuk az erdöt és szedtük. Nem is tudom mikor ettem utojára. Itt felénk egyáltalán nem ismerik. Nem tudnál fénypostával küldeni egy kicsit. :-)))))

Kata írta...

Trinity, szerintem nem bánnád meg:)

Alíz, legközelebb megpróbálom a fokhagymát, mert azt is imádjuk. Köszi az ötletet!

Belly, de jó ötlet a fasírt is!

Zsuzsi, hát így könnyű:) de igazad van, a helyet megtartom, mert én is nagyon jutányosnak találtam az árát.

És itt üzenem Vikinek, hogy a piaci csarnok végében, a gombavizsgáló bácsinál vettem! Ráadásul ez szerdán történt, így biztosan szombaton is lesz majd...

Duende, régi vágyam, hogy szedjünk gombát, de nem tudom, merre kéne menni; pedig jó lenne, kicsit irigykedem, hogy ti szoktatok. A blogodon meg majd rákeresek, köszi:)

Mian, tök jó, hogy legalább van rá forrásod. Én is meglepődtem, mert évekkel ezelőtt ettem utoljára, és rá kellett jönnöm, hogy finomabb, mint amennyire emlékeztem rá.

Chef Viki írta...

Köszi, beazonosítottam! Fogom keresni :-)))

Mi tudod hol szedtünk gombát anno? A kígyósi réten! Ahogy megyünk Szabadkígyós felé, bal kéz felől, a legelőn. Ahol az a magányos ház is áll. Csiperkét és szegfűgombát találtunk rendszeresen!

Kata írta...

Viki, azt mondják, sajnos a száraz időjárás miatt most nincs gomba, de csak lesz már egy kis eső! Akkor meg ha lesz végre némi időnk, megyünk gombászni.

Gabriella, ha kitalálják végre a teleportálást, isten bizony küldök neked...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin