2009. március 21.

Serpenyős tarja


Ez eredetileg római tálas étel. Mostanában különféle okok miatt hétvégén nagyobb adagok készülnek, és sajnos az nem fér el benne, ezért kényszerültem picit átdolgozni tepsis kiadásra; így is teljesen perfekt lett.
Igazi egytálétel. Az ember lánya összeállítja, azután semmi cicó, készen lehet kivenni a sütőből, és nagyon finom.

Sajnos a nagy rohanás miatt a kész kép lemaradt:( Azért gondolom, el tudtok képzelni 1-2 darab husit egy adag szósszerű bevonatos krumplival...

Hozzávalók:
6 nagy szelet (nálam csontos) tarja, bő 2 kg krumpli, 2 nagy evőkanál liszt, 1 púpos kávéskanál só, 1 kávéskanál pirospaprika, 1 mokkáskanál csípős pirospaprika, 1 mokkáskanálnyi törött bors, 2 nagy fej vöröshagyma, 5-6 gerezd zúzott fokhagyma, 2 dl tejföl, 2 dl tej, 1 evőkanál olaj, vegeta

Egy nagy tepsit kicsit kizsíroztam, a húsokat 2-3 felé vágtam. A megtisztított krumplit félszeletekre vágtam és beleborítottam a tepsibe, hozzátettem a karikára vágott vöröshagyma és a fokhagyma 3/4 részét. Sóztam, kézzel lazán összekevertem, elsimítottam a tepsiben.
A lisztet, a kimért adag sót, a borsot és a paprikákat egy fóliadarabon összekevertem, a húsok mindkét oldalát belemártottam, és egy tányérra tettem őket. A maradék lisztes keveréket elosztottam a krumpli tetején. Rásorakoztattam a húsdarabokat, tetejére mentek a maradék hagymák.
Összekevertem a tejfölt, a tejet, az olajat és a vegetát, rálocsoltam a tepsi tetejére. Ezután a tepsi szélén öntöttem még annyi vizet hozzá, hogy a folyadékok szintje majdnem elérje a krumpli tetejének magasságát, és gondosan lefóliáztam.
175 fokos légkeveréses sütőbe tettem, kb. másfél órát sült, míg a hús puha lett. Akkor levettem a fóliát, pirosra sütöttem a tetejét.

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon guszta, biztos, hogy nálunk is szívesen enné mindenki, húsvét tájára elő is jegyzem!

duende írta...

De jól néz ki, Kata!
A mustáros-fűszeres tarja nálunk is nagyon szeretett husi. Így pedig több személyre is egyszerűen elkészül.
Klassz! :)

KataKonyha írta...

Örülök, hogy tetszik nektek is:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin