2009. március 12.

Téli gyümölcssaláta


Írtam már róla, hogy Tintaleves Esztertől kaptam egy Gordon Ramsay receptes füzetecskét. Már az első átlapozás alkalmával beleszerettem az úgynevezett őszi gyümölcssalátába, ami nevezetesen egy szilva-alma-körte saláta, kicsit szokatlan ízesítéssel.
Hogy érthető legyen a történet, leírom nagyvonalakban, mit kellett volna eredetileg csinálnom: a gyümölcsöket héjastól nagyobb darabokra vágni, leönteni forró sziruppal, és abban állni hagyni 30 percig.

A salátát a gyerekek hétvégi hazaérkezésére időzítettem volna, de történt egy kis malőr; a leírás kifejezetten kérte, hogy minden gyümölcs érett legyen, az én körtéim (és tulajdonképpen az alma is) olyan kemény volt bő 1 hét elteltével is, ahelyett, hogy szépen megértek volna nekem, hogy esélytelen volt az eredeti formában elkészíteni. A szilva persze eleve nem volt adott (jó-jó, lehet, hogy kaptam volna a multiban, de azt én nem vagyok hajlandó megvenni ilyenkor, ráadásul horror áron), ezért úgy terveztem, hogy eleve téliesítem a salátát; aszalt szilvát fogok a szirupban megfőzni, azzal fogom helyettesíteni. Az éretlen gyümölcsökkel aztán bukott még a többi része is az eredeti receptnek. Elkészült egy "butított" változat, de nagy siker lett, különösen a lányomnál és nálam.

Hozzávaló gyümölcsök:

8 szem aszalt szilva kimagozva-félbevágva (3-4 friss helyett), 1 hatalmas zöld alma (1 zöld és 1 piros helyett), 2 körte

Hozzávalók a sziruphoz:

1 vaníliarúd felhasítva, a magok kikaparva, 1 ánizsmag (ez nálam kimaradt, nem szeretem), fél teáskanál koriandermag, friss kakukkfű ágak (helyett fél teáskanál szárított), 3 cm friss gyömbér vékony szeletekre vágva (ezt a centit nem igazán értem, hol kéne mérni, na ezzel nem fukarkodtam, mert imádom!), 100 g porcukor, 100 ml víz, + önhatalmúlag 1 icipici só, mert szerintem mindenbe kell és a végén 2 evőkanál citromlé, mert ettől lett nekem kerek...

Először elkészítettem a szirupot. A vízbe tettem az összes többi hozzávalót, nagylángra tettem, míg a cukor el nem olvadt.
Ekkor beletettem a szilvát, kislángra tettem. Ennek kellett volna nagyjából 10 percig pöntyögni, mikor ráönthettem volna a gyümölcsökre, de itt volt az a pillanat, mikor rájöttem, hogy még szétvágni is nehéz a körtét és az almát... Gyorsan döntöttem, meghámoztam és kis darabokra vágtam az egészet. Beletettem a szirupba az egész halmot, és nagyjából 5 percig főztem, amíg még roppanósak voltak. (Itt mikor kóstoltam, akkor került bele a citromlé...). Hűlni hagytam, ebéd után ez volt a desszert. Ami meg megmaradt, később maga volt a mennyország...
Nagyon finom! /Mr. Ramsay, bocsi.../

Láttátok már egyébként, hogy van a séf úrról egy magyar nyelvű oldal is? Meg hogy "csak" Prágáig kéne mennünk, hogy az ő éttermében vacsorázzunk?

2 megjegyzés:

duende írta...

Nagyon jól hangzik, Kata. Különleges az ízesítése, és az aszalt szilvát kitűnő ötletnek tartom bele. Hazai, és igazi téli-tél végi csemege. Gratula! :)

Kata írta...

Köszi:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin