2009. március 30.

Narancsos-mogyorós korongok a SegítSüti keretében


Bő 1 hónappal ezelőtt lázas szervezkedésbe csöppentem bele, ami Nemisbéka fejéből pattant ki; 25 "gasztroanyával" együtt gondolkoztam bőszen és nagy örömmel, hogy mi legyen az a süti, amit licitre ajánlhatnék fel. A befolyt pénzből a Lea Anyaotthon számára szükséges holmikat fogunk vásárolni, amivel kicsit könnyebbé tehetjük - veletek együtt, a ti segítségetekkel - az életüket. Az akcióról bővebben itt olvashattok.

A leírt adag süteményre 1000 Ft a kezdő licit, április 2-án éjfélig lehet megtenni a téteket, a megjegyzéseknél lehet beírni az ajánlatot. Aki a legtöbbet ígéri, azzal a "katakonyha kukac gmail pont com" címen megbeszéljük az átadás-átvétel körülményeit. Békéscsaba körzetében személyesen tudom átadni, de postán is küldhető kekszet választottam. Természetesen friss adagot kap a nyertes, az itt fényképezett darabok már régen a család és barátok gyomrába kerültek...


Hozzávalók:

A tésztához: 300 g finomliszt, 200 g margarin, 100 g porcukor, 2 tojássárga, 2 narancs reszelt héja, 1 evőkanál tejföl, pici só

A krémhez: 40 g hámozott mogyoró, 150 g nutella

A mázhoz: 50 g jó minőségű étcsokoládé, 1 evőkanál étolaj, fél tojásfehérje, 6 dkg porcukor, 1 kávéskanál narancslé vagy narancslikőr

Először a tésztát készítettem el. A liszthez tettem a sót, a narancshéjat és a porcukrot ,gyors mozdulatokkal összemorzsoltam a hideg margarinnal. A tojássárga került bele, valamint annyi tejföl, hogy cipóvá lehessen összegyúrni. Egy edénykébe tettem, folpackot borítottam a tetejére, hűtőbe tettem néhány órára (minimum 1 óra kell neki).
Nyújtódeszkán lisztes felületen kb. 3 mm-esre nyújtottam, és 6 cm-es formával korongokat szúrtam ki belőle. Sütőpapíros tepsire tettem, 180 fokos sütőben kb. 15 percig sütöttem.

A krémhez a héjától megfosztott mogyorót egy serpenyőben kicsit megpirítottam, kissé szemcsésre aprítottam. A nutellát mikróban egy kicsit megmelegítettem, beletettem a mogyorót. 2-2 korongot összeragasztottam a mogyorós krémmel.

A tojásfehérjét a porcukorral és a likőrrel sűrű krémmé kevertem. A csokit mikróban folyóssá melegítettem, hozzákevertem az olajat. A sütik egyik felének a tetejét csokimázzal kentem meg, kicsi cukormázpöttyök kerültek a tetejére, és egy kés hegyével belefirkáltam. A többi sütemény inverz módon a cukormáz-csokis pötty bevonatot kapta.


/Lajos Mari receptje nyomán a Nők Lapjából/

15 megjegyzés:

rpanni írta...

na még erre benevezek :-) 1500

Kata írta...

Panni, köszi:)

OC írta...

Kár lenne 2000 Ft alatt "elkótyavetyélni" :).

Kata írta...

OC, ezt licitnek szántad?:)

OC írta...

Naná! :)

Kata írta...

OC, köszi, hogy emelted a tétet:)

Névtelen írta...

Legyen inkább 3000. :) Remélem ismeretlenként is lehet licitálni. V. Klári

Kata írta...

Klári, természetesen bárki licitálhat! Köszi szépen:)

OC írta...

Még mindig csak a kótyavetye :). 3200

Névtelen írta...

Egyetértek, úgyhogy nem is hagyom! :) 4000 Ft. V. Klári

Kata írta...

OC, Klári, köszi az újabb liciteket:)

OC írta...

Na, akkor ne aprózzuk tovább a dolgokat: 5000 Ft. :)

Kata írta...

Hurrá! Nem fogja megbánni, aki megkapja végül, mert nagyon finom!

Névtelen írta...

Legyen 6000 Ft. És sok nutella legyen benne. : )
BKJudit

Kata írta...

Judit, megígérem:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin