2009. június 22.

Tejfölös paprika-paradicsom-hagymasaláta


Apukám kedvenc salátája volt, azóta majdnem mindenkinek a kedvencévé vált. Mostanra az összetevői nagy kupacokban állnak a piacon, ízük is van, ilyenkor már érdemes elkészíteni.

Pontos receptet nem nagyon tudok írni, inkább csak ötlet szinten írom le. A hozzávalók aránya is bátran változtatható aszerint, hogy melyik összetevőjét mennyire kedveljük.

Rétegekben szoktam összerakni. Alulra a paprika kerül, célszerű hosszában kettévágni, felszeletelni, egy edény aljába beletenni, megsózni. Rákerülnek a szintén félbe-, majd szeletekre vágott paradicsomok, időnként sózni kell, mert ezt már nem kevergetjük! Tetejére tesszük a jó vékonyra vágott lilahagyma (vészhelyzetben normál főzőhagymából is készült már) félszeleteket, szintén "soronként" sózva. Ekkor 1-2 órára hűtőbe tesszük, hogy a só jól átjárja a zöldségeket.
Közben elkészítjük az öntetet. Először megfelelő mennyiségű vízzel (1 kg zöldséghez kb. 4 dl) feloldunk kevés sót, borsot, öntünk bele ecetet és cukrot vagy édesítőt - magyarul egy ecetes salátalevet készítünk -, majd ebbe ízlés szerint keverünk tejfölt (az előző mennyiséghez én 2 decinyit szoktam), és ezt ráöntjük a salátára, visszatesszük a hűtőbe. Nagyjából fél óra múlva fogyasztható.

3 megjegyzés:

Mónika írta...

Ez nagyon tetszik!:)

erős ildikó írta...

Még nem próbáltam soha tejfölösen, nagyon izgalmas ötletnek tartom, ki fogom próbálni!:)

trinity írta...

Jó hogy írod, mert ezt a fajta salátát én sem ismertem tejföllel, pedig nagyon kellemes lehet!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin