2010. október 22.

Sütőtökös muffin


Nagyon régen sütöttem muffint utoljára! most is felkérésre tettem, szükség volt egy rendezvényen 2 tepsi sütire. Volt itthon egy darab sült tök, így ez lett belőle.

Hozzávalók 12 db muffinhoz:

15 dkg liszt
1 csipet só
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál őrölt fahéj
1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg

1 nagyobb tojás
12 dkg cukor
5 dkg (!) étolaj
17 dkg sütőtökpüré (sült tök egyszerűen hozzákeverve)
kb. 60 ml tej vagy kefir (vagy vegyesen)

opcionális:

darabolt dió
csokidarabkák
aszalt gyümölcsdarabok

Összekevertem a szárazanyagokat, majd a 2. blokkban lévő nedves anyagokat is. A két tál tartalmát összeöntöttem, majd diót és csokidarabokat kevertem bele, lazán összedolgoztam. Ha a massza nem lenne könnyen keverhető, lehet még tejet (vagy joghurtot vagy tejfölt) tenni hozzá.
A muffintepsibe papírformákat tettem, majd belekanalaztam a masszát. 190 fokos előmelegített sütőben 16-18 perc alatt elkészült (ha a tetejét megnyomva rugalmas lesz, de alaktartó marad).

Néhány darabra maradék csokimázat csorgattam, a többire tálaláskor porcukrot hintettek.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Mesésen néz ki

Thrini írta...

Az idén még nem készült semmi "tökös" :) nálam. De van egy jó leves receptem, amit tervezek bevetni.
A muffinok nagyon fincsik lehettek!

Latsia írta...

Felkérhetnélek én is egy sütésre?:-)))))))))
Viccet félretéve nagyon szépek lettek és minden tökös cucc nagyon finom!!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin