2010. október 8.

Töltött padlizsán


Hajrá van padlizsán ügyben! Sajnos már nem sokáig élvezhetjük a szabadföldi padlizsán ízét, mert ha bejönnek a fagyok, akkor sajnos nincs tovább:(
Nagyon szeretem a padlizsános ételeket, az idén is sokszor készítettem már, főleg bevált receptekből. Ez a töltött változat még nincs fönt a blogon érdekes módon, pedig nagyon finom, érdemes még futni egy kört alapanyagért a hétvégi piacozások alkalmával.

Hozzávalók 2 személyre:

3 kisebb, hosszúkás padlizsán
20 dkg darált (pulyka)hús
1 színes vastaghúsú paprika
1-2 szelet csípős paprika
1 kisebb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kis doboz paradicsompüré (70 g)
10 dkg (5+5) kemény sajt (nálam most kecskesajt)
néhány szál petrezselyemzöld
1 teáskanál morzsolt bazsalikom
1 dl fehérbor (elhagyható)

bors
3-4 evőkanál olaj

A vöröshagymát apróra, a paprikákat kis kockákra, a padlizsánok kivágott közepét kissé nagyobb kockákra vágtam, a fokhagymát összezúztam, a petrezselymet felaprítottam, a sajtot megreszeltem.

A padlizsánok szárát levágtam, a zöldségeket alaposan megmostam, hosszában kettévágtam úgy, hogy vízszintesen fektethetők legyenek a töltés miatt. A belsejüket kivágtam, kb. fél centis "falat" hagytam körben a zöldségen. Megsóztam, borsoztam, kiolajozott tepsire sorakoztattam mindet. Aláöntöttem 1 dl vizet, fóliával lefedtem, és 180 fokos légkeveréses sütőben 20 percen át elősütöttem.

Közben serpenyőben olajat forrósítottam, a vöröshagymát üvegesre pirítottam rajta. Beletettem a darált húst, addig sütöttem, amíg kissé barnás színt nem kapott. Hozzádobtam a padlizsánkockákat és a fokhagymát, megsóztam, megborsoztam, beleszórtam a bazsalikomot, és majdnem puhára pároltam. Végül belekerült a paradicsompüré és azzal megegyező térfogatú víz, valamint a paprikakockák. 2-3 perc keverés után elzártam alatta a hőforrást, belekevertem a sajt felét és a petrezselyemzöldet.

A már félig kész padlizsáncsónakokba kanalaztam a tölteléket, melléöntöttem a bort (vagy helyette ugyanannyi vizet). Visszatettem a sütőbe, 15 perc készen lett az étel, elzártam a hőforrást. Kivettem a tepsit, rászórtam a padlizsánokra a maradék sajtot, és a már hűlő sütőben 2 perc alatt ráolvasztottam.

Egy személyre főételként, leves után 3 fél padlizsán elég, de előételként is felszolgálhatjuk, akkor 1 db kell személyenként.

6 megjegyzés:

Bianka írta...

Imádom, istenien néznek ki

Gabriella írta...

Imádom a töltött zöldségeket.

Ami írta...

Milyen guszták :)

Anyucika írta...

A padlizsán jöhet mindenféleképpen.Imádom

Kata írta...

Bianka, ráadásul az íze is isteni!

Gabriella, mi is nagyon szeretjük.

Ami, köszi!

Anyucika, sajnos hétvégén jött is a rossz hír, hogy a fagy miatt a szokott lelőhelyem megszűnt:( Pedig mi is nagyon szeretjük!

Anyucika írta...

Mentőövnek akkor marad a piac, jobb híján.Az én vadászterületem is az.De legalább ott még akad.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin