2010. október 16.

Majorannás csirkemáj


Volt fél kiló csirkemájam, elgondolkoztam, mi legyen belőle? Mi is van otthon? hagyma, fokhagyma, aszalt paradicsom, friss majoranna a kertben (szerencsére még teljes pompájában), a többi már csak ráadás...

Hozzávalók:

50 dkg csirkemáj
1 nagyobb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
bors
csilipaprika
2 evőkanál tejszín
7-8 aszalt paradicsom
2,5 dkg vaj
1 teáskanál balzsamecetkrém
néhány ág friss majoranna vagy 1 teáskanál szárított


A csirkemájat megmostam, megtisztítottam az oda nem való részektől, nagyobb darabokra vágtam. A vöröshagymát és az aszalt paradicsomot apróra vágtam, a fokhagymát összezúztam.

A vajat felforrósítottam, a vöröshagymát üvegesre pirítottam, hozzáadtam a fokhagymát és az aszalt paradicsomot. Néhány keverés után 2-3 evőkanálnyi vizet öntöttem bele és lassan összepároltam.
Amikor zsírjára sült, újra nagy lángra tettem, beletettem a májdarabokat, kifehérítettem minden oldalukon. Frissen őrölt borssal, csilipaprikával és majorannával szórtam meg. Amikor már éppen csak rózsaszínű volt a belseje, akkor kevés tejszínt és balzsamecetet öntöttem rá, lefedtem.

Néhány perc múlva sült krumplival tálaltam, a tányéron sóztuk.

5 megjegyzés:

Raindrop írta...

Ez pont jó lenne ma ebédre! :)
Elképesztően jó recept, főleg a paradicsom érdekes benne.
Elvittem, nagyon tetszik!

Bianka írta...

Hű de jól esne

Kata írta...

Raindrop, köszi, referálj majd, hogy sikerült:)

Bianka, tessék csak... kb. 45 perc alatt van készen mindenestől!

Rékamanó írta...

Nagyon jól hangzik!
Fincsii:))

Kata írta...

Réka, köszi! legyen szép heted!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin