2008. november 24.

Még mindig lecsó!

A múlt héten mentem a kedvenc zöldségesemhez, és hátul, a leértékelt zöldségek között gyönyörű, színes, pirosas-sárgás-zöldes érett paprikák kellették magukat. Ráadásul még fonnyadtak sem igazán voltak, ideális lecsó alapanyag volt, nagyon olcsó áron. Így azután én az összeset bepakoltam egy zacskóba, hazahoztam (több, mint 1 kiló volt).


Hozzávalók:

1,2 kg zöldpaprika, 2 nagy fej vöröshagyma, 1 evőkanál pirospaprika (nagy része édes, és tettem bele csípőset is), fél liter sűrű házi paradicsomlé (vagy paradicsompüré és víz, vagy 2 doboz darabolt paradicsom), 20-25 dkg vékony füstölt kolbász, só, bors, kevés cukor, zsír

A hagymákat kis kockákra, a zöldpaprikákat félbe, majd vékony karikákra vágtam.
A kolbásznak a bőrét leszedtem, felkarikáztam, 1 kis zsíron gyorsan átsütöttem, kivettem a zsírból, félretettem.
A zsírba beletettem a hagymát, üvegesre pároltam. Hozzáadtam a zöldpaprikát, átpirítottam, megsóztam, borsoztam, kevés vizet öntöttem alá, lefedtem, negyed óráig pároltam. Hozzátettem a pirospaprikát, utánaöntöttem a paradicsomlevet, és a kolbászt is beletettem. 1 evőkanálnyi cukrot tettem hozzá, hogy a paradicsom savanyú ízét ellensúlyozza, valamint só is került még bele. Lefedtem, forrás után lassú tűzön főztem 15-20 percet. Megkóstoltam, hogy kell-e még bele valami fűszer...ha nem, akkor készen van.

Ez az alap. Lehet ilyenkor még (nálam legalább 4 db jár ekkora adaghoz) felvert, megsózott tojást beletenni, és vagy 10 percig főzni kavarás közben. Ilyenkor puha kenyérrel esszük.
A férjem leginkább főtt rizzsel szereti.

Azért nem normál paradicsommal csináltam - habár lehet kapni -, mert szerintem a most megvásárolhatóknak nincs igazán jó íze, az eltett, napon érleltekkel ellentétben, amiből a paradicsomlét főztem.

A fénykép még akkor készült, amikor beletettem a paprikacsíkokat a lábosba. Annyira imádom a színes ételeket, rögtön fotózni támadt kedvem. Így majd a téli napokon nézhetem, amikor nem lesznek ilyen guszta, érett példányok.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin