2010. augusztus 6.

Szegfűszeges szilvafagyi


Van még fagyi, amit már nem mertem betenni a blogra, hogy ne untassak senkit vele. Megörökíteni mégis muszáj azokat is, mert kell, hogy megmaradjanak a receptek. Most az a fagyi a soros, amelynek ötletét Latsiától loptam, hasonlít is rá, de mégsem ugyanaz. Én a szilvát nagyon szeretem szegfűszeggel, ezért kipróbáltam azzal. Nem lett rossz!:)

25 dkg mélyhűtött, felezett szilva
kb. 7-8 dkg kristálycukor
1 lapos mokkáskanál őrölt szegfűszeg
4 dl tejszín
csipet só

A fagyott szilvát egy edénybe tettem, rászórtam a cukrot és a sót. Óvatosan, hogy az elején oda ne kapjon, felmelegítettem, majd mikor levet engedett, közepes lángon puhára főztem. Beleöntöttem a tejszínt, rászórtam a szegfűszeget, mikor egyet rottyant, levettem a tűzről és kihűtöttem.
Néhány óra állás után fagyigépbe tettem, ahol nemsokára el is készült.

3 megjegyzés:

Jutka írta...

Szívesen megkóstolnám, biztos nagyon finom!

Bianka írta...

Csatlakozom és, ha még maradt, akkor én is szívesen megkóstolnám

Kata írta...

Köszi lányok! nem olyan bonyolult és már azóta szezonja is van a szilvának.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin