2008. augusztus 30.

Parti kenyér alias életkerék kenyér


Mostanában életkerék néven fut az interneten a főzős topikokon, de én ezt már többször sütöttem régebben, akkor partikenyérnek nevezték.

Egyik barátnőm ötlete volt, hogy ezt tegyük az asztalra kenyér helyett, mert rendkívül látványos, és a főzőversenyen feladat volt az asztal dekorálása is.
És valóban, nagyon sokan megnézték, dicsérték, lefényképezték.

A tésztája lehet bármilyen kenyértészta, most a Magos zsemlekoszorú receptje alapján készült, dupla adagból, plusz még tettem 2 evőkanálnyi burgonyapelyhet hozzá, mert tudtam, hogy több órás napon állás után könnyebben megkeményedhet.
A megkelt tésztát 31 felé osztottam (50-60 grammos golyócskák lettek belőle). A sütőpapíros tepsin kör alakban leraktam, és még 20 percet kelesztettem. Megkentem kicsit vizezett egész tojással, megszórtam magvakkal, és 180 fokos sütőben 45 percet sütöttem.
Finom, belül puha, kívül ropogós zsemlécskék lettek.

1 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Sosem hallottam még ezt az elnevezést. Tetszik!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin