2008. október 24.

Tejfölös-citromos pontyfilé

Kerestem receptet, hogy a mélyhűtőben lakó pontyfilénket fel tudjam használni. Egyik sem tetszett önmagában, gyúrtam hát egyet belőlük. Olyan finom lett, hogy most előlép kedvencnek.

Hozzávalók 2 személyre:

2 vékonyabb pontyfilé (kb. 50 dkg), 4 dl tejföl, 3 evőkanál tej, 1 csomó petrezselyemzöld, 15 cm-nyi darab póréhagyma zöldesebb részéből, 1 egész citrom, só, bors, chilipaprika, olaj a tepsi kikenéséhez.



A pontyfiléket sóztam, borsoztam, tejfölt kicsit meghígítottam a tejjel, kapott egy kis sót és borsot.
A kiolajozott tepsibe öntöttem a tejföl harmad részét. Beletettem a halat, megszórtam apróra vágott petrezselyemmel, karikára vágott póréval, rátettem a héjával együtt karikára vágott citromot. Ráöntöttem a maradék tejfölt, és egy kis chilipaprikát rászeleteltem a tetejére. Lefedtem, 20 percre 180 fokos sütőbe tettem. Utána levettem a fóliát és 10 percre visszatettem 200 fokra.
Petrezselymes krumplival ettük, és azóta egyfolytában emlegetjük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin