2009. július 14.

Andalúziai gazpacho


Megjött végre a meleg, ezzel együtt a hideg levesek is sorra kerülnek. A tegnapit csak turmixolni és keverni kellett, a tűzhelyet be sem kellett kapcsolni hozzá. Ezt a fajta gazpachot már legalább 2 éve készítem, nagyon bevált nálunk. A "Zöldséges Ételek" c. Nova szakácskönyvből van a recept, picikét módosítva. Épp itt van az ideje, mert vannak már nap érlelte paradicsomok, roppanós uborkák és vastag héjú paprikák!

50 dkg paradicsom, 1 nagy fej vöröshagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, 30 dkg salátauborka, 1 jó nagy zöldpaprika, kevés csípőspaprika
2 ek borecet, 2 ek olívaolaj, 1 ek paradicsompüré vagy 1 dl sűrű házi paradicsomlé, 2 mk só, 1-2 kockacukor, 2 ek száraz kenyérmorzsa, 4 dl víz

A paradicsomokat meghámoztam, négyfelé vágtam, az uborkáknak hámozás után még kikapartam a magját is, majd nagyobb szeletekre vágtam. A vöröshagymát és a paprikát nagyobb kockákra, a fokhagymát apróbb darabokra vagdaltam. Lehet mindjárt a turmixgépbe dobálni, utána egy gombnyomással egyneműsíteni az egészet. Nekem majdnem 2 liter fér bele, úgyhogy én ebben folytatom tovább a munkát, ha kisebb űrtartalmú, akkor egy nagyobb tálba kell a mixet önteni, néhány dolgot még hozzá kell keverni: a vizet, a borecetet, az olívaolajat, a paradicsompürét, a sót, a borsot és a kenyérmorzsát.
Itt meg szoktam kóstolni, nagyjából együtt kell lenni az ízeknek, de az érlelés ideje alatt - ami hűtőben történik, legalább 2 óra hosszáig - még finomabb lesz.

Mi így magában szoktuk enni, de a könyv ajánl hozzá vajon sütött kenyérkockát, uborka- és hagymakockákat.

4 megjegyzés:

duende írta...

:))

Nálunk is ez lesz az ebéd! :) Egyet gondoltunk megint!

Ancsika írta...

Szeretem! :)

Kata írta...

Duende, te is hasonlóan készíted?

Mian, mi is:)

duende írta...

Föltettem a bejegyzést, kicsit másképpen csináltam.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin