2009. július 11.

Padlizsános tészta


Kimaradt egy szép feszes bőrű padlizsán az előző napra szánt adagból, kerestem hozzá receptet, egy régi újságban meg is találtam. Úgy emlékszem, egyszer évekkel ezelőtt már elkészítettem; most kissé alakítottam rajta, és túlzások nélkül állíthatom, hogy nagyon-nagyon finom lett.

Hozzávalók 4 adaghoz:

30 dkg penne vagy hasonló durumtészta, 1-2 padlizsán (kb. 30-40 dkg), 2 piros színű húsos paprika (a recept szerint sárga és zöld is kellett volna, nekem nem volt itthon), 1 kis csípős paprika, 4 gerezd fokhagyma, só, bors, (friss) kakukkfű (nekem csak szárított volt), 2 evőkanál kapribogyó, 5-6 evőkanál olívaolaj (nekem a fele szárított paradicsom olaja volt, nem rontotta el...)

Feltettem a vizet a tésztának. A padlizsánt és a paprikákat kicsi kockákra vágtam, a fokhagymát összezúztam.
Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat, beletettem a zöldségkockákat, alaposan és gyorsan átkavargattam, hogy olaj lehetőleg mindenhová jusson (a padlizsán pillanatok alatt képes felszívni bármekkora olajmennyiséget...). Borsoztam, rászórtam a szárított kakukkfüvet (a frisset csak majdnem a végén kell beletenni!), majd megsóztam. Hozzátettem a fokhagymát, és néhány perc alatt puhára pároltam, időnként átkavartam. A végén beleszórtam a kapribogyót is, amivel még kicsit összemelegítettem.
Közben megfőtt a tészta is, a főzőléből egy kis bögrényit félretettem, a tésztát leszűrtem, a zöldségekkel összekavartam. Tettem hozzá egy kis főzőlevet is.
Azonnal tálaltam, hárman majdnem "mindmegettük".

/Forrás: Konyhamagazin 2001./

5 megjegyzés:

lúdanyó írta...

De jó, mindenem van hozzá! Holnap ezzel fogom várni a lányomat, ha visszajön a sátorozásból :)

erős ildikó írta...

Akárhová nézek, mindenütt padlizsán! De teljesen megértem, annyira finom! Nagyon jó ötlet ez a tészta, lesz nálunk is.

Flat Cat írta...

Ez tényleg nagyon ígéretes! Igazi gyors, esti vacsinak tűnik! Jövő hétre beütemezve! :)

trinity írta...

Tényleg, ma mindenfelé padlizsánnal találkozom-(én is tervezek egyet)-és milyen jó ez, mert nagyon szeretem!!!
Ez a tészta a kapribogyóval-igen-igen finom lehetett!!!!!

Kata írta...

Lúdanyó, Flat Cat, kíváncsi leszek, ízlett-e nektek is?!

Napmátka, szerintem neked biztosan fog ízleni.

Trinity, nálunk is nagy kedvenc a padlizsán. ez az a zöldség, amire még télen is képes vagyok elcsábulni...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin