2009. július 24.

Zöldbabkonzerv


Évekig fagyasztottam a zöldbabot, ahogy a nagykönyvben le van írva; blansírozás, szárítás, zacskózás, mélyhűtő. Azután először a mélyhűtő volt kicsi, siránkoztam, hogy nem férek bele. Utána pedig a raktározott mennyiség fogyott el idő előtt. Szomszédasszonyom tanácsára vettem üveges zöldbabot a salátához. Meglepődtem, mert finom volt, sőt, lehetett borítani egyből a fokhagymás majonézbe. Utánanéztem, hogy lehet házilag elkészíteni. Tavaly már csak ilyet készítettem, az idén is elkészült az első 3 üveg.

Hozzávalók 3 db 7 dl-es üveghez:

1,10 kg tisztított zöldbab, 1,5 l víz, 2,3 dkg só, 1/2 dl 10%-os ecet, 1 g (néhány gyöngyöcske) nátrium benzoát

Az üvegeket alaposan kitisztítom, tiszta törlőkendőre borítom.
A zöldbabot tetszőleges darabokra vágom, esetleg egyben is lehet hagyni, ha köretnek szánom. Egy jó nagy lábosban vizet forralok, és egyszerre maroknyi mennyiségekkel a bugyogó vízbe teszem, hogy közben ne álljon le a víz forrása. Szűrővel kiszedem, az előkészített üvegekbe rakom, közben lehet alulról ütögetni, hogy elférjenek.
Elkészítem a levet; a vizet az ecettel és a sóval felforralom, hozzáteszem a tartósítószert, és így melegen a babra öntöm. Az üvegeket lezárom, meleg vízzel félig teli edénybe teszem, közepes lánggal felforralom. Amikor forrni kezd, onnantól 10-15 perc, attól függ, mennyire volt zsenge a zöldbab. Addig hagyom a vízben az üvegeket, amíg tökéletesen ki nem hűlnek. Polcra fel, és kész!

Ha ebből főzök télen levest, akkor elkészítem a levesalapot, csak ekkor teszem bele a babot, berántom vagy habarom, 10-15 perc főzés után hagyom kicsit állni, akkor átveszi az ízeket. Ugyanígy lehet mást is készíteni belőle, roppanós marad, mint nyáron. Azt a kicsi tartósítószert meg elviseljük; egyrészt alig teszek valamibe, másrészt meg a levét úgyis leöntöm...

/Forrás: Planétás kártyák/

5 megjegyzés:

duende írta...

De ügyes vagy, Kata! Nekem ebben a forróságban semmihez sincs lelkierőm.

trinity írta...

Hát igen...a meleg miatt én is így vagyok.
Minden elismerésem!!!
Szerintem 100 dkg akart lenni, nem???

Kata írta...

Lányok, elárulom, ezt az elutazásunk előtti egyik napon csináltam...akkor 5-6 fokkal kevesebb volt...

Trin, bocs, 1,10 kg, tehát 110 dkg...megmértem, hogy pontos legyek. És ez pont befért a 3 üvegbe.
Javítok!

gondaanyu írta...

2-3 évig minőségromlás nélkül eláll, ha sok a bab, én tartósítót se teszek bele. Sokkal jobb a mirelitnél.

Kata írta...

Teljes mértékben egyetértünk, Gondaanyu! és ha tartósító nélkül is eláll, az még jobb, köszi az infót!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin