2008. december 20.

Töltött csirkecomb hercegnő burgonyával


Valami töltött húsfélére vágytam. A legkisebb ellenállás irányába haladtam, amikor csirke felsőcombot választottam, mert ezzel a legkönnyebb bánni. Fűszerezésileg is eltértem a hagyományostól, a mai hideget ellensúlyozandóan olaszos jellegűre sikeredett.

Hozzávalók 3 személyre:

4 csirke felsőcomb, 4 közepes szelet kenyér, 1 tojás, só, bors, kis chilipaprika, kevés szárított paradicsom apróra vágva, kakukkfű, majoranna, oregánó, bazsalikom, 10 szem olajbogyó negyedelve
A sütéshez: kicsi zsiradék a kenéshez, 1 jó nagy lilahagyma nagyobb darabokra vágva

A húst sóztam, borsoztam. A kenyeret 10 percre vízbe áztattam, majd kicsavartam, összemorzsoltam. Hozzátettem a tojást és a fűszereket, mindenből egy keveset (kb. fél mokkáskanálnyit).
A bőrt meglazítottam a hús tetején, a tölteléket szétosztottam a hús és bőre közé, egyenletesre simítottam a tetejét. Egy kisebb kerámiatálat kizsíroztam, ráfektettem a húsokat kicsit a tetejüket megspricceltem olajjal. Mellétettem lilahagyma darabkákat, aláöntöttem nagyjából 1 dl vizet és egy kis bort. Befedtem fóliával, 30 percig takarva volt, majd a fóliát levéve pirosra sütöttem.

Hercegnő burgonya /forrás: Planétás kártyák/

Hozzávalók:

8 közepes burgonya (tisztítva 50 dkg volt), 6 dkg margarin vagy vaj, 2 tojás sárgája, só, reszelt szerecsendió

A lrumplit sós vízben puhára főztem, leöntöttem róla a vizet, elpárologtattam, összetörtem. Amikor kihűlt, hozzákevertem a margarint és a tojássárgákat, megfűszereztem.
Egy sütőpapíros tepsire evőkanálnyi halmokat raktam, majd az ujjaimmal kicsit "megborzoltam (azért kézzel, mert a galád zacskó kiszakadt, és nem volt már időm áttölteni és vacakolni vele; de szerintem ugyanúgy nézett ki a vége is, mint az elején a zacskóból formázott...).
180 fokos sütőben kb. 20 percet sült.

A bosszúság: a képről pont a lilahagyma maradt le, mert még ebéd előtt fényképeztem, persze sietve. Pedig az olyan finom volt, kissé megkaramellizálódott, kicsit szószos is lett; legközelebb többet teszek belőle.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin