2009. április 24.

Zöldfűszeres túrógratin


Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy juhtúrós gratin, ami egyszer már elkészült itthon és finom volt, és most - igaz, kicsi változtatással -, de összejött volna, ha a mi szép nagy városunkban 8, azaz nyolc db bolt valamelyikében kaptam voltam juhtúrót vagy bryndzát. De nem kaptam; azután már fel kellett adni, mert főzésidő volt, utána pedig más programok. Ezért hazajöttem, és 1 óra alatt a mélyhűtött csomag normál túró felolvasztásától a tálalásig pont 1 óra telt el.

Hozzávalók:

50 dkg tehéntúró, 10 dkg reszelt sajt, 30 dkg durum orsótészta, 1 kávéskanál chilis olaj, 1 marék snidling, 1 marék medvehagyma, 3 dl tejföl, 1 tojás, só, bors,

- A túrót 15 percre betettem a mikróba felolvasztásra, félidőben villával megdolgoztam, hogy minél hamarabb harcra kész legyen.
- A tészta főzővizét feltettem forrni.
- A snidlinget és a medvehagymát apróra vágtam.
- A túrót összekevertem a tejföllel, sajttal, sóval, borssal, chiliolajjal (az enyém házi, mérsékelten erős!), a zöldekkel és a tojással.
- Közben a tésztát beletettem a felforrt sós vízbe.
- A kerámia tepsimet kizsíroztam, mikor ideértem, kész volt a tészta. A sütőt bekapcsoltam 180 fokos légkeverésre, a tésztát leszűrtem, és úgy forrón beleforgattam a túrós masszába, majd az egészet a tepsibe egyengettem bele.
- A tepsit beletettem a félig felmelegedett sütőbe, 20 perc alatt készre sült.

Jó nagy adag lett, úgy 5-6 emberes, megkínáltam vele másokat is, mert mi csak ketten voltunk rá. Már melegen is egész szépen lehetett vágni belőle, hidegen pedig tökéletes kockát sikerült prezentálni.
Ha juhtúró lett volna, akkor 20 dkg-ból készült volna, 20 dkg tésztával, arányosan csökkentve a többi mennyiséget. Ha medvehagyma nem lett volna, akkor lett volna benne újhagyma, kukorica, egyebek, amit találok. De így sem lett rossz, sőt...

6 megjegyzés:

Ancsika írta...

Ez szuper, hogy nem juhtúrós, mert bár imádom, de nem tudok hozzájutni! :( Akkor ezekszerint jó ez sima túróval is.

Kata írta...

Mian, örülök, hogy neked így lesz jó...nem tudom, hogy a medvehagyma miatt-e vagy eleve a jó sok zöldfűszer tette, de tényleg finom volt.

duende írta...

Ilyet még sosem csináltam, de felettébb felkeltette a figyelmemet! :)))) Nagyon guszta, ki fogom próbálni. És most már tényleg van sok finom zöldfűszer is. Köszi a tippet! :)

erős ildikó írta...

Nekem is tetszik, bár én a juhtúrót is imádom (sőt), lehet, hogy azzal készítem el!

Kata írta...

Napmátka, akkor vagy keverd a 2 féle túrót, vagy több tejföllel lazítsad, hogy azért ne legyen annyira tömény. Eredetileg én 30 dkg juhtúróval és 1 nagy doboz tejföllel készítettem.

Duende, bátran próbálkozzál, nagyon finom, lehet bele nyomatni a zöldhagymát is, főleg hogy már nem lesz medvehagyma:(

Vali írta...

Sajnos most a diétánkba nem illik, de mentettem és majd ha vége lesz kipróbálom. Medvehagymám is van a mélyhűtőben.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin