2009. május 7.

Képek a kertből II.

Jó 3 héttel ezelőtt tettem fel az első képeket az idei kertemről, virágaimról. Az eltelt időben legtöbbjük nagyon szépen fejlődött, sőt néhány új beszerzés is történt, többet már nem is (lenne) szabad venni, mert nem fér be:)
Akkor lássuk sorjában.

Kezdem a virágokkal. A futómuskátlik felkerültek az erkélyre a helyükre, jól érzik magukat. Az egyik ablakba vásároltam 3 állómuskátlit, nekem nagyon tetszenek.




A kerti asztalra kellett 1 nagy cserép virág, amelyik megtartja a terítőt az asztalon. Ezt választottam, ugye szép? Alapból fehér szirmai vannak egy kis halványlila beütéssel; amikor megláttam, rögtön tudtam, hogy őt szeretném! Mögötte az ablakban szerényen megbújik egy cserép árvácska; ajándékba kaptam, nagyon hálás, mindig tömve van kis sárga virágokkal.



A kiskertben szépen megnőttek az elveteményezett fűszerfélék, megfakadt a lestyán és a snidling, magához tértek, sőt már hajtanak az átültetett, ajándékba kapott tárkonyok. Rukola szüret készülődik, sőt már a tépősalátát is megint ritkítani kell (én úgy szoktam ezt megtenni, hogy a kihúzott példányokat rögtön felhasználom; hogy a zsenge rukola levelek milyen finomak voltak, a többségét csak úgy elrágcsáltam magában...). A petrezselyem- és a korianderleveleknek is indul az igazi levele, nemsokára nem kell már a zöldségesnél venni. A bazsalikomok a túlvégen elég nehezen térnek magukhoz, többet már újra pótoltam, remélem, legalább egy sornyi megmarad belőlük.


A citromfű nőtt talán a legrohamosabban, muszáj lesz italt készíteni a levelekből.



Vannak már zöld kis eprek, rengeteg van belőlük, várjuk hogy megpirosodjanak.



A palántanevelőben maradt még néhány dolog; sajnos a rozmaring és a majoranna nem nagyon akar kikelni, illetve amelyik véletlenül kikelt, az meg nőni nem szeretne; lehet, hogy feladom és veszek "készen" 1-2 tövet belőlük. A legtökéletesebben a paradicsom kelt ki és fejlődik, szerintem minden egyes magból lett növény. Még várok egy kicsit kiültetés előtt, a többinek meg gazdát kell keressek, mert nekem 6 tő kell összesen.


Ez a helyzetjelentés, ha történik valami érdekes, újra beszámolok.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Renata Kalman írta...

Szép!
A fehér-lilásnak mi a neve?
Nálunk is van sok rukola, de csak én szeretem, a férjem nem igazán rajong érte.

Kata írta...

Reni, sajnos nem tudom a nevét, de hátha majd valaki... Ennek nem volt kiírva, és siettem, elfelejtettem megkérdezni. De ha legközelebb megyek a piacra, megkérdezem (nem járok túl sűrűn, elég messze van, itt a közelünkben pedig minden van gyakorlatilag...).
A rukolát most fogom bevezetni a többieknek, még nem tudják, hogy milyen merényletet tervezek ellenük:)

Makka írta...

Nagyon szépek a növényeid!:)

Rozmaringot úgy próbálj szaporítani, hogy a levágott rozmaringág (hátha tudsz szerezni ágat télállóról) aljáról lefaragod a leveleket és a "kérget", beledugod laza földbe és próbálod egy búrával állandóan nedvesen tartani gyökerezésig, aztán kiültethető. Anglia egyik vezető kertésze szerint ez a módszer beválik. Őszintén szólva én még nem próbáltam.

Kata írta...

Makka köszi:) meg a tippet is.
Azt vajon honnan lehet tudni, hogy télálló-e? Valakinél fel kellene fedezzem?

Makka írta...

Hááát, a kertészetekben ráírják.:) Aztán vagy elhisszük, vagy nem. Ha van olyan szomszédod vagy ismerősöd, akinek kibírta kint a telet, akkor az biztosan az. A kúszó fajta általában télálló. Az úgy néz ki, hogy az ágai lefelé törekszenek és fás a szára, csak az új hajtások lágyak.

Kata írta...

Makka, köszi! Szerintem akkor nem görcsölök, próbálok beszerezni egy télálló tövet, annyi bőven elég is lesz nekem. Ez pedig tanulság volt számomra (és lehet másoknak is), mert már máshol is olvastam, hogy magról ültetés nem jött be.

Makka írta...

Renáta, ma voltam kertészetben, direkt megnéztem, simán napvirágnak hívják.:)

Kata írta...

Makka, nálad az a szép sárga nem ugyanez a virág? - és köszi a nevéért:)))

Makka írta...

De, igen, ugyanaz. Hihetetlen mennyiségű színváltozat van. Nekem azok teteszenek igazán, amelyek kissé "antikoltnak" tűnnek.

Kata írta...

Hát ahol én néztem, antikoltak nem voltak, csak jó erős színűek. De most már nem is szabad virágokra nézzek sem, le vagyok tiltva:))) Meg hát hova is tenném, nálunk kicsi a kert.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin