2009. április 28.

A legjobb tepertős pogácsa (amit valaha sütöttem)


Belőlem az időhiány és a pánik jó dolgokat tud kihozni. Tegnap is sikerült... Annyi minden volt betervezve, ráadásul délelőtt 9 órakor még fogalmam sem volt, hogy a meglévő becsinált leves mellé ebédre mi lesz a második fogás. Azután beugrott, hogy a férjem szólt előző nap, hogy a tepertőből, amit otthon van, lehet valamit készíteni. Na akkor legyen tepertős pogácsa, ezer éve nem ettünk. De recept nincs, mert eddig egyik sem volt igazán nyerő, de idő sincs keresgélni; akkor átalakítom a kedvenc sajtos pogácsámat tepertőssé. Gyakorlatilag az első kelesztésre is minimál idő volt, de így is nagyon-nagyon finom lett. Nem lett zsíros, de kívül roppanós, belül puha...amilyennek kell lenni!
Legközelebb úgy fogom csinálni, hogy a zsírt első körben nem teszem bele, hanem majd meghajtogatom 3X, és az első hajtogatásnál fogom rákenni; szerintem úgy még sokkal finomabb lesz!

Hozzávalók:

50 dkg liszt (nálam: 2 dkg tk. rozsliszt, 8 dkg rétesliszt, 40 dkg finomliszt), 20 dkg darált tepertő, 5 dkg zsír, 1 tojás, 3 dkg élesztő, 1 dl tej, pici cukor, kb. 2 dl tejföl, 4 mokkáskanál só, sok frissen őrölt bors

A cukros tejben az élesztőt felfuttattam. A liszteket összekevertem a sóval, a tepertővel és a zsírral. Beleöntöttem az élesztős tejet, a tojássárgát, a tejfölt és a borsot, és nem túl puha kelt tésztát dagasztottam a kezeimmel belőle. Letakartam, duplájára kelesztettem.
Lisztes deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam. A tetejét késsel megrácsoztam, nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggattam, sütőpapíros tepsire tettem. 20 percet pihentettem még letakarva, majd tojásfehérjével megkentem, leheletnyi sót szórtam rá, és 200 fokos sütőben megsütöttem. Sütési idő 20-25 perc. 2 tepsivel lett belőle.

2 megjegyzés:

duende írta...

De régen csináltam! Pedig imádom. Milyen jó ez a blogolás... Sok elfelejtett étel kerül elő... :))

Kata írta...

Csatlakozom:) Nekem is így szoktak eszembe jutni, hogy mit kéne már főzni.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin