2009. április 1.

Romantikus vacsora II. - főétel - Marharagu szarvasgombás metélttel


Ez az étel a "gombhoz a kabátot" elvében készült...
Még hetekkel ezelőtt vásároltam az egyik multiban a tésztát, mert elég előkelően hangzott a neve egy nevezetes születésnapra. Kellett hozzá keresni egy húsételt. A marhahúsban elég biztos voltam, csak valami nagyon finomat szerettem volna. Aztán előző nap este Tintaleves Eszter vaddisznóragujában meg is találtam, csak egy kicsit kellett igazítanom rajta az itthonlévő készletekhez és az ünnepelt ízléséhez. Nem csalódtunk, fenomenálisan jó lett!

Hozzávalók 2 személyre:

25 dkg marhalapocka, 1 szelet húsos szalonna, 1 közepes lilahagyma, 5 dkg répa, 5 dkg zeller, 2 gomba, 1 gerezd fokhagyma, 1 púpos tk narancslekvár, kb. 2 dl húsleves, 1 ek házi paradicsomlé, 1 lötyi sherry, 2 lötyi vörösbor, só, kakukkfű, babérlevél, chilipaprika, kevés zsír
1 kk liszt

A páchoz: 1 ek olaj, néhány szem tarkabors és 2 szem borókabogyó mozsárban összezúzva
A tálaláshoz: fél csokor petrezselyemzöld apróra vágva

A lapockát kisebb darabokra vágtam, 2 napra bepácoltam egy zárható edénykében a leírt anyagokkal.
A főzés napján a szalonnát és a zöldségeket kis darabokra vágtam. Egy lábosban a zsírt felolvasztottam, a szalonnát megpirítottam, utána a hagymát megfonnyasztottam rajta. Hozzátettem a húst (a borsokat megpróbáltam kissé levakarni előtte róla), és amikor kifehéredett, tettem hozzá az összes többi hozzávalót. Lefedtem, nagyjából 2 órát főtt kislángon. A végén szórtam rá a lisztet, összeforraltam, elzártam.
Tálalás előtt 10 perccel megfőztem hozzá a tésztát, arra tálaltam a jó szószos ragut és megszórtam a petrezselyemzölddel.

7 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Jó kis vacsora, izgatottan várom a desszertet. Sok boldogságot az ünnepeltnek :-)

Kata írta...

Kata köszi, átadom:)
Estére valamikor meglesz a desszert is.

erős ildikó írta...

Ez biztos, hogy nálunk is örömteli fogadtatásra találna az előétellel együtt!!

Kata írta...

Napmátka, látod, megbontottam a sajtos üveget...nagyon finom, neked köszönhetem:)

trinity írta...

Nekem még bent lapul az a bizonyos előkelő tészta a konyhaszekrényben:))Én sem tudtam, mit tegyek rá!
A Tiéd finom lett nagyon!
Grat az ünnepeltnek!

Kata írta...

Trinity, lehet, hogy valamilyen zöldséges szósszal is jó lenne (a fele még nekem is megvan).
A gratulációt köszi, átadom rögvest:)

duende írta...

Ezt meg fogom csinálni. Nagyon jól hangzik!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin