2009. április 9.

Paradicsomos húsgombócok tésztával


Egyik gyerekem tegnaptól szünidejét tölti itthon. Kérdeztem, mit enne? Paradicsomos húsgombóc volt a válasz szinte gondolkodás nélkül, úgyhogy el is dőlt a dolog. A receptet Mennyei Mignonnál találtam, már elő volt jegyezve egy ideje. Volt ugyan 1-2 technikai dolog, ami kérdéses volt (és maradt is) a készítés közben, de elkészült, és nagyon finom lett. Jöjjön hát az én értelmezésemben.

Hozzávalók:

A húsgombócokhoz: 50 dkg pulyka darálthús, 1 fej fokhagyma, 2 szelet szikkadt kenyér, 1 tojás, só, bors, friss és szárított bazsalikom, 2 ek olívaolaj
olaj a sütéshez

A szószhoz: 1 ek olaj, 3 gerezd fokhagyma, só, 3 tk. barnacukor, 2 doboz hámozott paradicsom konzerv, 3 dl házi paradicsomlé, kevés chilipaprika

A fokhagymát megpucoltam, a gerezdeket hosszában 2-3 darabra vágtam (jó duci gerezdek voltak). A forró olívaolajon kicsit megpirítottam, hogy egy pici színt kapjanak, olajostól a húshoz öntöttem. Hozzáadtam a beáztatott kenyeret, a sót, borsot, tojást, egy kis csokor zöld bazsalikomot és egy tk. szárítottat is. Összedolgoztam és kicsi golyókat formáltam belőle.
Egy serpenyőben ujjnyi olajon barnásra sütöttem, lecsöpögtettem.

Amíg sültek, egy másik lábosban kevés olajon az apróra vágott fokhagymát rövid ideig pároltam, hozzáöntöttem a paradicsomokat. Fűszereztem, néhány rottyanás után botturmix segítségével nagyjából simává varázsoltam.
Beletettem a golyóbisokat, és 15-20 perc alatt készre főztem.

Ezalatt vizet forraltam, 35 dkg csavart metéltet roppanós puhára főztem.

Tálálásnál a tésztára szedtük az illatos-paradicsomos gombócokat.

6 megjegyzés:

duende írta...

Ezt én is nagyon szeretem! Isteni.

Gabriella írta...

Mi holnap készülünk rá. :-))) Párom imádja.

erős ildikó írta...

Milyen jó! Ez nekünk is bejönne, kipróbáljuk valamikor!

Kata írta...

Ilyen fűszerezéssel eddig még nem főztem, de tényleg jó! Igaz, nálunk a fokhagyma nagyon megy. Érdekes viszont, hogy így nem teljesen összedarabincsolva egészen más íze van.

trinity írta...

Nálunk is az egyik sztár-gyerekkaja:)))

Gabriella írta...

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin