2009. december 8.

"Scali kifli"



Ugyan még sosem tettem ide fel, de a scali kenyeret Limarától már többször megsütöttem. Ha az ember lányának eszébe jut órákkal előtte, hogy valami kenyérféle kéne, akkor ez az egyik legjobb megoldás a kihívásra. Hétvégén viszont úgy gondoltam, hogy kipróbálom, milyen a kifli ebből a tésztából...hát nagyon jóóóó!

Hozzávalók:

Az előtésztához:

140 g BL-80-as kenyérliszt
80 ml hideg víz
1 csipet száraz élesztő

A hozzávalókat jól elkevertem, betakartam, néhány órát (8-10) pihenni hagytam a használaton kívüli sütőben.

A többi tésztához:

280 g BL-80-as kenyérliszt
2 mk só
160 ml víz
2 ek tej
2 tk szárazélesztő
2 ek olaj
1 csipet aszkorbinsav
+ az előtészta

A tetejére:

egy kis tojásfehérje
szezámmag, lenmag vagy bármilyen mag és reszelt sajt a szóráshoz

A lisztbe kevertem az élesztőt, az aszkorbinsavat, a sót, a vizet, a tejet és az előtésztát is hozzáadva a robotgéppel összedagasztottam, a végén hozzáadtam az olajat, alaposan átdolgoztam, kelni hagytam.Mikor duplájára kelt, lisztezett deszkára tettem, egy jó nagy kört nyújtottam belőle, amit 8 részre osztottam. A szélesebbik végétől kezdve egyenként kiflit sodortam a háromszögekből. Megkentem tojásfehérjével, megszórtam lenmaggal (imádom!) és sajttal, majd tepsire téve újból keni hagytam 30 percet.

Közben bekapcsoltam a sütőt, az egyik sarkába egy üres konzerves dobozba vizet tettem, hogy gőz keletkezzék odabenn.


200 fokos sütőben 25 percig sütöttem. Isteni puha, foszlós kiflik lettek... Az egyik gyerekemmel még langyosan tepertőkrémmel kenve nyomtuk a hasunkba.
Limara, köszi szépen!

Megjegyzés: próbáltam kiváltani a száraz élesztőt legalább a második "felvonásban", de 2 dkg soknak tűnt, kicsit túlkelt a tészta. Ha valakinek van erre - mármint a száraz élesztő kiváltására - pontos mennyisége, szívesen fogadnám.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

szép kis kiflik! :) Köszi az ötletért!

Chef Viki írta...

Ejnye, de jól néznek ki! Most hozzáképzeltem a tepertőkrémet is, lilahagymával...

Jaj :-)

Vegavarázs írta...

Milyen jó lenne letörni a végét! Nagyon szépek, kipróbálom én is a napokban.

Garffyka írta...

Hmmm, a tepertőkrémet elhagynám, de a hagyma jöhet, csak úgy, a kiflivel :D

Limara írta...

Gyönyörű kiflik! :9 1 dkg friss élesztővel kiválthatod szerintem! :))

Kata írta...

Lányok, köszi, finomak voltak tényleg, de a főérdem Limaráé:)

Limara köszi az élesztő ötletet, ki fogom próbálni, mert nekem csak tarcsiban van száraz élesztő itthon. Valamiért jobban szeretek a Budafokival éleszteni...

Gabriella írta...

Nagyon jól néz ki, föleg a magvak a tetején... nyami, nyami...

Én mindig száraz élesztöt használok, nálunk nincs friss. Olyankor vagyok bajban, ha friss élesztöt ír. Ilyenkor mindig 1 zacskó = 1/2 kg liszt arányt számolok.

Persze azt nem tudom, hogy ez visszafelé, hogy is müködik, úgyhogy lényegtelen információ volt. :-)))))) bocsi :-))))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin