2009. december 31.

Csirkeérmék tésztával


Jamie Oliver recept, a Jamie vacsorái c. könyvből. A lányom találta, ezt kérte tegnap ebédre. Egészen jó lett, kínai ízesítés, könnyű és finom kategória. Persze azért nem gépies másolás lett, alkalmazkodtunk az otthoni készlethez és az ízlésünkhöz.

Hozzávalók 3-4 személyre:

20 dkg tojásos metélttészta (nálunk házi, sok tojásos)
40 dkg csirkemellfilé szélesebb, vékony érmékre vágva
2 evőkanál olaj
hüvelykujjnyi friss gyömbér vékony csíkokra vágva
1 kávéskanál ötfűszer-keverék
3 szál apróra vágott újhagyma (helyett nálunk 1 közepes lilahagyma apróra vágva)
1 evőkanál szójaszósz
1 evőkanál folyékony méz
kis maroknyi vágott korianderlevél (helyett petrezselyemlevél)
tengeri só
frissen őrölt bors
citromlé
(chilipor vagy kimagozott chilipaprika))

Előkészítettem a húst és a zöldségeket. A tésztának feltettem egy nagy edénybe vizet forralni, amikor a víz felforrt, beletettem a tésztát és készre főztem.

Közben egy serpenyőben az olajat felforrósítottam. Beletettem a hagymát és a gyömbért pár percig pirítottam. Ha chilipaprikát használtam volna, azt is ekkor tettem volna bele. Beletettem a húsérméket, addig kevergettem, míg világosbarnára változtak, rájuk szórtam az ötfűszer-keveréket (itt muszáj volt közben 1 evőkanálnyi vizet is adni, mert le akart ragadni...). Hozzáadtam a mézet és a szójaszószt, sóztam, borsoztam, nemsokára készen volt a tészta, leszűrtem, azt is belekevertem. Amikor elzártam, rászórtam a petrezselyemzöldet.

A lányom nem eszi az erőset, így a tányéron szórtunk rá egy kis chiliport, valamint csepegtettünk rá néhány csepp citromlevet. Az utóbbiból senki sem akart többet, holott Jamie tányéronként fél citrom levét szánta, de ennyi nekünk bőven elég volt.

Érdemes kipróbálni azoknak, akik szeretik a kínai ételeket!

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Látogatóban, nézelődöben, békében, boldogságban, egészségben gazdag új évet kívánok Neked és a szeretteidnek!

Vegavarázs írta...

Boldog újesztendőt kívánok!

Rékamanó írta...

Boldog új évet kívánok neked és családodnak puszi Réka

Kata írta...

Köszönöm, viszont kívánom mindenkinek! Sajnos nem tudok külön-külön menni mindenkihez, fogadjátok szeretettel a következő beírásomat!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin